7 januari 2014

Hallå bloggen. Idag har jag varit ledig, så skönt. Mårten skulle motioneras och hade hur mycket tid som helst till det innan det skulle bli mörkt. 
 
Jag lovade att ta insläppt idag, och när jag visade mig i stallet och visslade på hästarna blev Mårren alldeles galeb. Han for upp och ner som en jojjo och galopperade så leran skvätte runt omkring. När han kom in i stallet var han lerig över hela benen och upp på magen. Eftersom att han var så sprallig valde jag att longera Mårren med pessoaselen idag. Han skötte sig till en början jättebra, men när vi bytte varv flög koncentrationen iväg.
 
Hästar har två olika hjärnhalvor som är väldigt olika varandra, vilket gör att de kan göra en sak utan problem när man står på höger sida, men tycker det är jättejobbigt när man sen byter sida. Mårten är ett praktexempel på det här. Jag har dock börjat fundera lite på om han kanske inte ser lika bra på ena ögat.. Han är lite glosögd på ena ögat och det är nästan alltid den sidan han reagerar på. Men jag tvivlar lite på att det faktiskt är så, men jag ska ändå ha det i åtanke... 
PUBLICERAT 2014-01-08 | 21:25:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallå bloggen. Idag har jag varit ledig, så skönt. Mårten skulle motioneras och hade hur mycket tid som helst till det innan det skulle bli mörkt. 
 
Jag lovade att ta insläppt idag, och när jag visade mig i stallet och visslade på hästarna blev Mårren alldeles galeb. Han for upp och ner som en jojjo och galopperade så leran skvätte runt omkring. När han kom in i stallet var han lerig över hela benen och upp på magen. Eftersom att han var så sprallig valde jag att longera Mårren med pessoaselen idag. Han skötte sig till en början jättebra, men när vi bytte varv flög koncentrationen iväg.
 
Hästar har två olika hjärnhalvor som är väldigt olika varandra, vilket gör att de kan göra en sak utan problem när man står på höger sida, men tycker det är jättejobbigt när man sen byter sida. Mårten är ett praktexempel på det här. Jag har dock börjat fundera lite på om han kanske inte ser lika bra på ena ögat.. Han är lite glosögd på ena ögat och det är nästan alltid den sidan han reagerar på. Men jag tvivlar lite på att det faktiskt är så, men jag ska ändå ha det i åtanke... 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0