Dagens snöiga och kyliga ridpass.

Idag red jag i en av sommarhagarna vilket gjorde att jag kunde både trava och galoppera! Det tyckte både jag och Mårren vart skoj som tusan. Igår travade jag ju lite på stallplanen men det var inte direkt något att rekommendera kanske. Det skulle fortfarande behöva komma lite mer snö dock, för annars tror jag att den snön som finns kommer trampas ner så pass mycket att det blir för hårt för att rida.
 
Jag började med att skritta fram en runda. Mårten frös så han skakade stackarn, så jag tog på honom ett ridtäcke i ull plus mitt JH Collectiontäcke med teddyludd på insidan. Efter en lång framskrittning så travade jag honom lite innan jag började mjuka upp bogarna med framdels- och bakdelsvändningar.
 
Travade yttligare och la honom lång och låg. I galoppen sedan gjorde jag mycket avbrott och galoppfattningar igen. Mårten var jättefin i slutet och duktigt trött trots att jag inte red så länge. Duktiga pållen!
 
Gammal bild på mig och Mårten.
PUBLICERAT 2013-01-19 | 19:28:33 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag red jag i en av sommarhagarna vilket gjorde att jag kunde både trava och galoppera! Det tyckte både jag och Mårren vart skoj som tusan. Igår travade jag ju lite på stallplanen men det var inte direkt något att rekommendera kanske. Det skulle fortfarande behöva komma lite mer snö dock, för annars tror jag att den snön som finns kommer trampas ner så pass mycket att det blir för hårt för att rida.
 
Jag började med att skritta fram en runda. Mårten frös så han skakade stackarn, så jag tog på honom ett ridtäcke i ull plus mitt JH Collectiontäcke med teddyludd på insidan. Efter en lång framskrittning så travade jag honom lite innan jag började mjuka upp bogarna med framdels- och bakdelsvändningar.
 
Travade yttligare och la honom lång och låg. I galoppen sedan gjorde jag mycket avbrott och galoppfattningar igen. Mårten var jättefin i slutet och duktigt trött trots att jag inte red så länge. Duktiga pållen!
 
Gammal bild på mig och Mårten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0