De senaste dagarna.

Hej bloggen! Just nu sitter jag i sängen och tittar på hoppningen från igår. Ska om drygt en halvtimme istället åka och titta på min pojkvän som ska sparka boll. Igår och idag har haft fullt ös hela dagen. Alice och Anna är i Göteborg och kollar på Horse Show och jag har lovat att ta hand om deras hästar. Med hjälp av Hannah så har jag nu haft hand om 6 hästar istället för 1. Ganska stor skillnad.
 
Jag har även ridit Lennart, Alice häst, nu när hon har varit borta. Det är en dröm att sitta på honom och han har varit så fin, så fin att rida! Hannah har ridit Annas häst Kenzo och han har varit lika fin han. Igår vart vi på banan och red dem och idag red vi ut en runda. Det blev samma visa för Mårten, dock med en framskrittning ute och sedan trav och främst galoppjobb på banan igår. 
 
Kom ifrån stallet efter nio (!!) efter att ha ridit klart och fodrat hästarna. Blev helt chockad när jag tittade på klockan när jag ridit klart Mårten och såg att klockan var tjugo i nio. Mårten skötte sig jättefint och var trevlig att rida. Det är takten som vi måste öva på, framför allt i traven. Galoppen har blivit bättre även om den inte är helt bra ännu. Lite mer jobb där så sitter det sedan.
 
Efter dagens uterunda på Mårten (tillsammans med Frost och Hannah) var Mårten genomsvett och han lär nog ha lite träningsvärk imorgon. Blev mycket trav där jag verkligen tvingade honom till att trava långsammare och lyssna på mig. Vi galopperade även mycket vilket sög musten ur honom och han tyckte det var superskoj! Ville springa fort hela tiden.
 
Imorgon åker jag upp till Göteborg för att tillbringa
helgen på Gothenburg Horse Show med min mamma!

Lite bilder från de senaste dagarna.
Jag och Mårten
 
Lellebelle!
 
Hinner alltid med lite mys med Alfie. Gosekissen.
PUBLICERAT 2013-04-26 | 17:37:55 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen! Just nu sitter jag i sängen och tittar på hoppningen från igår. Ska om drygt en halvtimme istället åka och titta på min pojkvän som ska sparka boll. Igår och idag har haft fullt ös hela dagen. Alice och Anna är i Göteborg och kollar på Horse Show och jag har lovat att ta hand om deras hästar. Med hjälp av Hannah så har jag nu haft hand om 6 hästar istället för 1. Ganska stor skillnad.
 
Jag har även ridit Lennart, Alice häst, nu när hon har varit borta. Det är en dröm att sitta på honom och han har varit så fin, så fin att rida! Hannah har ridit Annas häst Kenzo och han har varit lika fin han. Igår vart vi på banan och red dem och idag red vi ut en runda. Det blev samma visa för Mårten, dock med en framskrittning ute och sedan trav och främst galoppjobb på banan igår. 
 
Kom ifrån stallet efter nio (!!) efter att ha ridit klart och fodrat hästarna. Blev helt chockad när jag tittade på klockan när jag ridit klart Mårten och såg att klockan var tjugo i nio. Mårten skötte sig jättefint och var trevlig att rida. Det är takten som vi måste öva på, framför allt i traven. Galoppen har blivit bättre även om den inte är helt bra ännu. Lite mer jobb där så sitter det sedan.
 
Efter dagens uterunda på Mårten (tillsammans med Frost och Hannah) var Mårten genomsvett och han lär nog ha lite träningsvärk imorgon. Blev mycket trav där jag verkligen tvingade honom till att trava långsammare och lyssna på mig. Vi galopperade även mycket vilket sög musten ur honom och han tyckte det var superskoj! Ville springa fort hela tiden.
 
Imorgon åker jag upp till Göteborg för att tillbringa
helgen på Gothenburg Horse Show med min mamma!

Lite bilder från de senaste dagarna.
Jag och Mårten
 
Lellebelle!
 
Hinner alltid med lite mys med Alfie. Gosekissen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0