Dagens ridpass.

Detta inlägg publiceras över tolv, men handlar om ridpasset torsdag, 7 september!
 
------
 
Idag red jag med det nya bettet för första gången. Efter att ha pratat med en vän som har ridit på samma bett, ansåg hon inte att det blev som natt och dag på detta bettet och vanliga tredelade. Förväntade mig av den anledningen inte speciellt mycket. 
 
Fel hade jag. Mårten - som har vilat i tre dagar - var mjuk och fin i sidorna, framme för hjälperna och tog ett fint stöd på bettet. Det var kanske inte som natt och dag, men han gick så fint idag. Jag kan inte riktigt avgöra, eftersom jag bara ridit ett ridpass, om det var det nya bettet eller om han har vilat sig i form, men det var skönt att han var så mjuk och fin. 
 
Min gamla barndomsvän som jag skrev om igår kom och tog lite kort på oss! Jag har inte fått dem ännu, men de kommer nog inom de närmsta dagarna hoppas jag! Kollade igenom bilderna och man ser verkligen direkt vad man behöver öva på i sin sits!
 
Jag måste börja tänka på hur jag sitter i sadeln. Behöver trampa ner hälen, komma fram med skänkeln, sträcka på mig och släppa knäna så jag inte sitter och kniper. Det är obra och väldigt fult. 
PUBLICERAT 2012-09-07 | 01:06:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta inlägg publiceras över tolv, men handlar om ridpasset torsdag, 7 september!
 
------
 
Idag red jag med det nya bettet för första gången. Efter att ha pratat med en vän som har ridit på samma bett, ansåg hon inte att det blev som natt och dag på detta bettet och vanliga tredelade. Förväntade mig av den anledningen inte speciellt mycket. 
 
Fel hade jag. Mårten - som har vilat i tre dagar - var mjuk och fin i sidorna, framme för hjälperna och tog ett fint stöd på bettet. Det var kanske inte som natt och dag, men han gick så fint idag. Jag kan inte riktigt avgöra, eftersom jag bara ridit ett ridpass, om det var det nya bettet eller om han har vilat sig i form, men det var skönt att han var så mjuk och fin. 
 
Min gamla barndomsvän som jag skrev om igår kom och tog lite kort på oss! Jag har inte fått dem ännu, men de kommer nog inom de närmsta dagarna hoppas jag! Kollade igenom bilderna och man ser verkligen direkt vad man behöver öva på i sin sits!
 
Jag måste börja tänka på hur jag sitter i sadeln. Behöver trampa ner hälen, komma fram med skänkeln, sträcka på mig och släppa knäna så jag inte sitter och kniper. Det är obra och väldigt fult. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0