Dagens ridpass.

Idag var ridpasset ett helt ok-pass. Tyckte han var lite stel och seg och ville inte riktigt gå fram. Tyckte det släppte men sedan började han koncentrera sig på annat och blev stel igen. Det irriterade mig en hel del, men försökte jobba igenom det så gott det gick. 
 
Jag fortsatte på gårdagens arbete med trav-skritt-halt-trav men idag kändes han inte lika fin som igår. Jag gjorde även lite framdelsvändningar i skritt, samt lite förvända öppnor på volt. Gjorde endast lite enklare galopparbete eftersom han kändes lite trött.
 
I slutet kändes han fin men kanske lite seg, men jag funderar på om det kanske är för att pälssättningen har börjat och han känner sig lite trött. Han får ju B-vitamin men får kanske öka dosen lite om han fortfarande känns trött om några dagar. 
 
Han vad jättefin igår, så jag tror inte att han har ont någonstans då han var helt normal innan ridpasset. Imorgon ska han tömköras och sedan får vi se om det blir en skogstur eller lite vila på fredag.
 

Framskrittningen.
PUBLICERAT 2012-09-13 | 00:32:25 | KATEGORI Allmänt | 2 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag var ridpasset ett helt ok-pass. Tyckte han var lite stel och seg och ville inte riktigt gå fram. Tyckte det släppte men sedan började han koncentrera sig på annat och blev stel igen. Det irriterade mig en hel del, men försökte jobba igenom det så gott det gick. 
 
Jag fortsatte på gårdagens arbete med trav-skritt-halt-trav men idag kändes han inte lika fin som igår. Jag gjorde även lite framdelsvändningar i skritt, samt lite förvända öppnor på volt. Gjorde endast lite enklare galopparbete eftersom han kändes lite trött.
 
I slutet kändes han fin men kanske lite seg, men jag funderar på om det kanske är för att pälssättningen har börjat och han känner sig lite trött. Han får ju B-vitamin men får kanske öka dosen lite om han fortfarande känns trött om några dagar. 
 
Han vad jättefin igår, så jag tror inte att han har ont någonstans då han var helt normal innan ridpasset. Imorgon ska han tömköras och sedan får vi se om det blir en skogstur eller lite vila på fredag.
 

Framskrittningen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: linnea

sv
tack! Det är en cane corso :)

Svar: Ah! Tyckte han var lite lik en Grand Danoisvalp, en ras jag är totalt förälskad i! En riktig sötnos i varje fall :)
Frida Holgersson

2012-09-13 @ 09:40:46
URL: http://iwantout.blogg.se



POSTAT AV: linnea

hehe GD eller boxer brukar folk gissa :P eller någon blandning av dem typ!

Svar: Haha ja det kan jag förstå!
Frida Holgersson

2012-09-18 @ 10:55:02
URL: http://iwantout.blogg.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0