Vaccination

Idag har Mårten vaccinerats med sin sista spruta för ett år framåt! Skönt att ha det gjort måste jag säga. Han är så snäll, bryr sig inte utan suckade mest när vi störde honom mitt i maten. Passade på att ta en snabbkoll på tänderna, och fick höra att de såg jättefina ut. 
 
Innan veterinären kom hann vi longera i 45 minuter. Mårten har stått i några dagar (läs veckor)  nu och kände att jag ville se över hur han rörde sig och ge honom en chans att springa igång sig lite utan mig på ryggen. Han skötte sig bra tycker jag, var lite spänd i början i sitt problemvarv, men var mycket finare i slutet vilket jag tycker är huvudsaken.
 
Nu ska han ta det lugnt i tre dagar, så bara skritt. Då tror jag dock att han får göra det med mig på ryggen. Korta pass på kanske en halvtimme. I helgen ska jag longera honom igen, för att låta honom springa lite ensammen igen.
 
Sötnosen första vintern tillsammans!
 
 
PUBLICERAT 2012-11-06 | 23:14:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag har Mårten vaccinerats med sin sista spruta för ett år framåt! Skönt att ha det gjort måste jag säga. Han är så snäll, bryr sig inte utan suckade mest när vi störde honom mitt i maten. Passade på att ta en snabbkoll på tänderna, och fick höra att de såg jättefina ut. 
 
Innan veterinären kom hann vi longera i 45 minuter. Mårten har stått i några dagar (läs veckor)  nu och kände att jag ville se över hur han rörde sig och ge honom en chans att springa igång sig lite utan mig på ryggen. Han skötte sig bra tycker jag, var lite spänd i början i sitt problemvarv, men var mycket finare i slutet vilket jag tycker är huvudsaken.
 
Nu ska han ta det lugnt i tre dagar, så bara skritt. Då tror jag dock att han får göra det med mig på ryggen. Korta pass på kanske en halvtimme. I helgen ska jag longera honom igen, för att låta honom springa lite ensammen igen.
 
Sötnosen första vintern tillsammans!
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0