Malin Baryard Johnssons kavajer.

Under Stockholm International Horseshow la säkert många märke till Malin Baryard Johnssons utstickande kavajer. Jag var en av dem. Såg tyvärr inte fredagens hoppning när hon red med en turkos (!) kavaj, men missade inte finaldagens fantastiska kavaj. Hon red då i en violfärgad kavaj, och jag tyckte och tycker fortfarande att den är helt makalöst snygg. Jag fullkomligt älskar den färgen, och skulle faktiskt gärna ha en egen.
 
Jag vet att många dressyrryttare tycker att det är grymt viktigt med kavajer och utrustning som är stilren och enkel (även om fler och fler idag tycker det är snyggt med häftig matchning). Men jag sticker nog ut lite där, för jag skulle utan tvekan kunna tänka mig att tävla dressyr med den violfärgade kavajen. Hur häftigt vore det inte med kavajen och ett vitt schabrak med matchande kantband + pannband?!
 
Den turkosa tycker jag inte var speciellt snygg, dock. Tyckte den var överdriven och föll mig inte riktigt i smaken. En lite häftig hoppkavaj med rätt matchning, men jag skulle idag inte ta på mig den. Det är lite samma sak med de cerisa kavajerna som cirkulerar runt om på hästsajterna nu. Jag tycker inte att de är sådär supersnygga som tävlingskavajer faktiskt. MEN, smaken är som baken - delad! 
 
 
Bild printad från sändningen från SIHS.
PUBLICERAT 2012-12-21 | 10:44:00 | KATEGORI Mode inom hästvärlden | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Under Stockholm International Horseshow la säkert många märke till Malin Baryard Johnssons utstickande kavajer. Jag var en av dem. Såg tyvärr inte fredagens hoppning när hon red med en turkos (!) kavaj, men missade inte finaldagens fantastiska kavaj. Hon red då i en violfärgad kavaj, och jag tyckte och tycker fortfarande att den är helt makalöst snygg. Jag fullkomligt älskar den färgen, och skulle faktiskt gärna ha en egen.
 
Jag vet att många dressyrryttare tycker att det är grymt viktigt med kavajer och utrustning som är stilren och enkel (även om fler och fler idag tycker det är snyggt med häftig matchning). Men jag sticker nog ut lite där, för jag skulle utan tvekan kunna tänka mig att tävla dressyr med den violfärgade kavajen. Hur häftigt vore det inte med kavajen och ett vitt schabrak med matchande kantband + pannband?!
 
Den turkosa tycker jag inte var speciellt snygg, dock. Tyckte den var överdriven och föll mig inte riktigt i smaken. En lite häftig hoppkavaj med rätt matchning, men jag skulle idag inte ta på mig den. Det är lite samma sak med de cerisa kavajerna som cirkulerar runt om på hästsajterna nu. Jag tycker inte att de är sådär supersnygga som tävlingskavajer faktiskt. MEN, smaken är som baken - delad! 
 
 
Bild printad från sändningen från SIHS.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0