Lördagen den 22 april 2012

Idag kändes det äntligen lite bättre i ridningen. Lyckades få igenom högersidan någolunda så han i slutet kunde gå i en låg form med en böjning i högersidan. Han har varit stenhård i höger mungipa någon vecka nu och jag har vänt och vridit på allt för att kunna komma på vad det är. Han känns inte ofräsch utan helt okej, superfin i vänster sida men höger har inte alls velat hänga med. Har faktiskt blivit orolig om att han har ont någonstans och håller emot därför.

Idag tänkte jag i alla fall att jag ger det ett sista försök innan måndag då det är träning på schemat. I början var det som vanligt, streta emot och spänna sig för att komma undan. Men jag hade idag tagit med ett spö för att få honom att förstå att han inte kan hålla på som han har gjort för det fungerar inte alls i längden. Tog inga sporrar dock, vilket kanske hade behövts lite ibland när han lägger den sidan till. Men jag red mycket i höger varv, mycket skritt och mycket flyttande för vänster skänkel för den är han så himla nonchalant mot. Blev så trött på honom ett tag men till slut lönade sig allt lösgörande för helt plötsligt släppte det lite. 

Red mycket serpentiner och volter i varje serpentinsväng samt avsaktning til skritt på medellinjen i slutet och då var han inte riktigt jämn i sidorna men mycket bättre! Jag hoppas att träningen på måndag kan göra underverk för jag känner mig så sjukt hjälplös när det bara går skit och jag inte kan lösa det. Ska nog försöka köra en del tömkörning nu också, för att jobba honom utan mig på ryggen.

Tråkigt inlägg det blev nu men orkar inte krångla med bilder och sånt. 

Peace!
PUBLICERAT 2012-04-22 | 00:02:11 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag kändes det äntligen lite bättre i ridningen. Lyckades få igenom högersidan någolunda så han i slutet kunde gå i en låg form med en böjning i högersidan. Han har varit stenhård i höger mungipa någon vecka nu och jag har vänt och vridit på allt för att kunna komma på vad det är. Han känns inte ofräsch utan helt okej, superfin i vänster sida men höger har inte alls velat hänga med. Har faktiskt blivit orolig om att han har ont någonstans och håller emot därför.

Idag tänkte jag i alla fall att jag ger det ett sista försök innan måndag då det är träning på schemat. I början var det som vanligt, streta emot och spänna sig för att komma undan. Men jag hade idag tagit med ett spö för att få honom att förstå att han inte kan hålla på som han har gjort för det fungerar inte alls i längden. Tog inga sporrar dock, vilket kanske hade behövts lite ibland när han lägger den sidan till. Men jag red mycket i höger varv, mycket skritt och mycket flyttande för vänster skänkel för den är han så himla nonchalant mot. Blev så trött på honom ett tag men till slut lönade sig allt lösgörande för helt plötsligt släppte det lite. 

Red mycket serpentiner och volter i varje serpentinsväng samt avsaktning til skritt på medellinjen i slutet och då var han inte riktigt jämn i sidorna men mycket bättre! Jag hoppas att träningen på måndag kan göra underverk för jag känner mig så sjukt hjälplös när det bara går skit och jag inte kan lösa det. Ska nog försöka köra en del tömkörning nu också, för att jobba honom utan mig på ryggen.

Tråkigt inlägg det blev nu men orkar inte krångla med bilder och sånt. 

Peace!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0