Överblick över veckan som gått.

Hej.
Den här veckan har gått jäkligt fort tycker jag. Dock kommer jag inte riktigt ihåg vad det är jag har gjort med min kära häst, haha. I tisdags så tränade vi i alla fall för en kompis i stallet och han skötte sig väldigt fint och allting kändes bra! Det var fruktansvärt varmt ute så vi hoppade en bana med små hinder, som låg mellan 60-70 och sedan höjde vi hindrena tilll 90-95 och hoppade dem och sen avslutade vi.

Mårten kändes jättefin och väldigt glad hela ridpasset. Som vanligt inget tjabb utan han skötte sig bra. Det enda som jag skulle kunna säga gick mindre bra vart galoppombytena, de klarar han inte riktigt av så det blir att träna på dem.

I onsdags sedan red jag ut.

I torsdags hoppade jag lite lågt och tränade vägar och tempo. Åter igen skötte sig Mårten jättebra - i början. När vi började rida så red även en annan tjej i stallet på banan och då blir Mårten lugn och bryr sig inte mycket om någonting. Men han hade sån jäkla överskottsenergi så när hon var klar och gick ut från banan blev han helt tokig! Så försökte han slänga sig mot utgången, springa ut och massa så då blev jag lite irriterad på honom faktiskt. För det är inte okej att han gör så! Avslutade i alla fall så fort han lugnade ner sig och lyssnade på mig igen, och gick då ut från banan. Kände ändå att han hade varit så himla fin större delen av ridpasset och jag vet ju att han lätt blir lite fjumpig när andra hästar runt omkring honom försvinner sådär.

Igår red jag icke då jag var så himla stressad, men idag är planen ett lugnt mjukgörande pass inför imorgon. Tror jag rider passet i skogen faktiskt. För att spara på krafterna på honom.

Startar som 10e imorgon, och det tycker jag är helt okej. Skönt att inte starta bland de första som jag gjort nästan alla senaste tävlingarna!

PUBLICERAT 2011-08-06 | 12:51:49 | KATEGORI Allmänt | 3 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej.
Den här veckan har gått jäkligt fort tycker jag. Dock kommer jag inte riktigt ihåg vad det är jag har gjort med min kära häst, haha. I tisdags så tränade vi i alla fall för en kompis i stallet och han skötte sig väldigt fint och allting kändes bra! Det var fruktansvärt varmt ute så vi hoppade en bana med små hinder, som låg mellan 60-70 och sedan höjde vi hindrena tilll 90-95 och hoppade dem och sen avslutade vi.

Mårten kändes jättefin och väldigt glad hela ridpasset. Som vanligt inget tjabb utan han skötte sig bra. Det enda som jag skulle kunna säga gick mindre bra vart galoppombytena, de klarar han inte riktigt av så det blir att träna på dem.

I onsdags sedan red jag ut.

I torsdags hoppade jag lite lågt och tränade vägar och tempo. Åter igen skötte sig Mårten jättebra - i början. När vi började rida så red även en annan tjej i stallet på banan och då blir Mårten lugn och bryr sig inte mycket om någonting. Men han hade sån jäkla överskottsenergi så när hon var klar och gick ut från banan blev han helt tokig! Så försökte han slänga sig mot utgången, springa ut och massa så då blev jag lite irriterad på honom faktiskt. För det är inte okej att han gör så! Avslutade i alla fall så fort han lugnade ner sig och lyssnade på mig igen, och gick då ut från banan. Kände ändå att han hade varit så himla fin större delen av ridpasset och jag vet ju att han lätt blir lite fjumpig när andra hästar runt omkring honom försvinner sådär.

Igår red jag icke då jag var så himla stressad, men idag är planen ett lugnt mjukgörande pass inför imorgon. Tror jag rider passet i skogen faktiskt. För att spara på krafterna på honom.

Startar som 10e imorgon, och det tycker jag är helt okej. Skönt att inte starta bland de första som jag gjort nästan alla senaste tävlingarna!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Emma

Jättefin häst =D

2011-08-09 @ 12:56:49
URL: http://cavall.blogg.se/



POSTAT AV: Dressyrteam

superfin blogg! :D

2011-08-11 @ 15:03:52
URL: http://dressyrteam.blogg.se/



POSTAT AV: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

fin bild! :)

2011-08-31 @ 16:38:58
URL: http://stockholmsjenna.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0