Lite uppdatering kanske.

Nu var det väldigt längesen jag skrev ett inlägg här i bloggen. Så jag tänkte att jag kunde uppdatera situtationen lite.

Allting fungerar väl egentligen bra känns det som. Mårten fäller all sin tjocka vinterpäls nu och har tappat rätt mycket i vikt. Jag vet inte riktigt varför, men jag antar att det är en kombination på fällningen och möjligtvis mask. Ska ta ett träckprov så fort som möjligt för att vara på den säkra sidan. Så länge får han mer mat och så hoppas jag att han inte ska gå ner ännu mer.

Ridningen går väldigt fram och tillbaka. Vi tappade en period efter januari där då jag inte red så mycket pga. väder och vind och ingen tillgång till ridhus på tider som passade mig. Och det vart jäkligt synd för det känns som att vi verkligen tappade fokus där. Vänner på klubben brukar berömma mig för hur fint han går men jag saknar lite den där känslan jag hade när jag red innan (som jag har beskrivit i inlägget den 26/1). Dock ska jag inte säga att han går dåligt för det tycker jag inte, och tränare säger även dem att det går bättre och det är väldigt skönt att höra.
Nu på senaste tiden har det blivit mycket uteritter och det är väl inget fel med det egentligen. Men jag känner att jag behöver lägga lite mer fokus på dressyr och markarbete och framför allt hoppningen nu ett tag framöver. Tror jag ska försöka skutta några hinder imorgon, så hoppas jag att det går bra.

Just nu ligger min prio i alla fall i att försöka få tag i pengar så att jag kan ta det där jäkla träckprovet och hjälpa Mårten av med den sista pälsen samt bara proppa i honom mat så att han går upp lite. Det konstiga är att han verkligen inte ser ut att må dåligt, glansig päls och samma gamla vakna uppsyn. Ingenting som tyder på att han mår dåligt förutom just det faktum att han går ner i vikt. Hoppas det löser sig i alla fall, vill inte att folk ska tro att jag vanvårdar min häst...

Planen är väl att försöka hoppa en 90cm på lokala här hemma på klubben den 1 maj. Hur det blir med den saken vet jag dock inte. Träning, träning, träning är nog det enda jag kan göra nu!

Peace!












PUBLICERAT 2011-04-15 | 23:30:45 | KATEGORI Allmänt | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu var det väldigt längesen jag skrev ett inlägg här i bloggen. Så jag tänkte att jag kunde uppdatera situtationen lite.

Allting fungerar väl egentligen bra känns det som. Mårten fäller all sin tjocka vinterpäls nu och har tappat rätt mycket i vikt. Jag vet inte riktigt varför, men jag antar att det är en kombination på fällningen och möjligtvis mask. Ska ta ett träckprov så fort som möjligt för att vara på den säkra sidan. Så länge får han mer mat och så hoppas jag att han inte ska gå ner ännu mer.

Ridningen går väldigt fram och tillbaka. Vi tappade en period efter januari där då jag inte red så mycket pga. väder och vind och ingen tillgång till ridhus på tider som passade mig. Och det vart jäkligt synd för det känns som att vi verkligen tappade fokus där. Vänner på klubben brukar berömma mig för hur fint han går men jag saknar lite den där känslan jag hade när jag red innan (som jag har beskrivit i inlägget den 26/1). Dock ska jag inte säga att han går dåligt för det tycker jag inte, och tränare säger även dem att det går bättre och det är väldigt skönt att höra.
Nu på senaste tiden har det blivit mycket uteritter och det är väl inget fel med det egentligen. Men jag känner att jag behöver lägga lite mer fokus på dressyr och markarbete och framför allt hoppningen nu ett tag framöver. Tror jag ska försöka skutta några hinder imorgon, så hoppas jag att det går bra.

Just nu ligger min prio i alla fall i att försöka få tag i pengar så att jag kan ta det där jäkla träckprovet och hjälpa Mårten av med den sista pälsen samt bara proppa i honom mat så att han går upp lite. Det konstiga är att han verkligen inte ser ut att må dåligt, glansig päls och samma gamla vakna uppsyn. Ingenting som tyder på att han mår dåligt förutom just det faktum att han går ner i vikt. Hoppas det löser sig i alla fall, vill inte att folk ska tro att jag vanvårdar min häst...

Planen är väl att försöka hoppa en 90cm på lokala här hemma på klubben den 1 maj. Hur det blir med den saken vet jag dock inte. Träning, träning, träning är nog det enda jag kan göra nu!

Peace!












---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: HOPPIDIOTERNA

snyggt schabrak det röda:D

2011-04-26 @ 00:14:39
URL: http://hoppidioterna.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0