Den bästa vännen som finns.

Ni vet de dagarna då allting bara krånglar, när ingenting blir som det ska och man är på det sämsta humöret och vill helst bara sitta själv och vara nere hela dagen? Jag hade en sådan dag igår. Vaknade dåligt, mådde dåligt, blev ledsen över en kommentar och åkte till stallet för att göra det nödvändiga. Allting blev fel, fel, fel.
 
Jag blev övertygad om att rida en runda som jag gick med på. Min häst behöver motion, trots att jag har en dålig dag. Under tiden jag gjorde i ordning Mårten, var det precis som om han gjorde allt för att försöka muntra upp mig. Mulen som vanligvis alltid letar efter gotte och tror att handen är morötter och försöker äta upp den, la sig stilla i min hand. Utan att försöka hitta mat, utan att försöka suga in fingrarna för att se om de är goda, la han mulen i min hand. Han kröp nära, ställde sig försiktigt med huvudet i min famn om bara stod där. Precis som om han försökte trösta mig. 
 
Det var då jag insåg, att han verkligen är den bästa vännen på jorden. Och jag blev faktiskt chockad. Aldrig har han gjort något sådant. Men igår tröstade han mig när jag behövde det som mest. Det är i alla fall vad jag vill tro, för jag kan slå vad om att han idag kommer vara precis lika glad och go som vanligt. 
 
<3
PUBLICERAT 2013-01-11 | 15:58:00 | KATEGORI I Fridas huvud | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni vet de dagarna då allting bara krånglar, när ingenting blir som det ska och man är på det sämsta humöret och vill helst bara sitta själv och vara nere hela dagen? Jag hade en sådan dag igår. Vaknade dåligt, mådde dåligt, blev ledsen över en kommentar och åkte till stallet för att göra det nödvändiga. Allting blev fel, fel, fel.
 
Jag blev övertygad om att rida en runda som jag gick med på. Min häst behöver motion, trots att jag har en dålig dag. Under tiden jag gjorde i ordning Mårten, var det precis som om han gjorde allt för att försöka muntra upp mig. Mulen som vanligvis alltid letar efter gotte och tror att handen är morötter och försöker äta upp den, la sig stilla i min hand. Utan att försöka hitta mat, utan att försöka suga in fingrarna för att se om de är goda, la han mulen i min hand. Han kröp nära, ställde sig försiktigt med huvudet i min famn om bara stod där. Precis som om han försökte trösta mig. 
 
Det var då jag insåg, att han verkligen är den bästa vännen på jorden. Och jag blev faktiskt chockad. Aldrig har han gjort något sådant. Men igår tröstade han mig när jag behövde det som mest. Det är i alla fall vad jag vill tro, för jag kan slå vad om att han idag kommer vara precis lika glad och go som vanligt. 
 
<3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Camilla

Så underbart att läsa hur han tröstade dig :-). Ja hästen kände av att du inte mådde bra och det är underbart! Tur ni har varandra :-)

Svar: Ja, jag är glad att han finns hos mig!
Frida Holgersson

2013-01-11 @ 23:08:34





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0