21 augusti 2014

Hej dagboken.
Jag tänkte dra lite kort om situationen med mig och Mårten nu, bara för att få lite överblick. Tyvärr har jag inget roligare än att skriva att han är lite oren för tillfället. Väldigt tråkigt och tungt att det är så, när jag inte riktigt vet vad jag ska göra åt det. Märkte det förra veckan när jag skulle longera honom, och han nickade rejält i vänster varv. Jag har ett tag tyckt att han har visat någon liten tendens till att vara oren när jag ridit, men inte så att det har varit tal om att inte rida. Vilket såklart känns väldigt dumt.

Nu onsdagen som kommer så ska förhoppningsvis en tjej känna igenom honom och så kanske hon vet vad det är. Jag hoppas innerligt att det inte är något allvarligt utan kanske en låsning eller liknande. Något som går att lösa. Mardrömmen vore om det är något allvarligt, något som han har gått med länge eller något han har väldigt ont av. Nu känns det sistnämnda rätt långt bort, men man kan ju aldrig vara säker.

Jag har bestämt att jag ska avvakta till på onsdag, och sedan därefter prata med veterinär och gå vidare. Det kommer så fruktansvärt otimeat och det känns inte alls bra.

Älskade lilla Mårten. Han såg så glad ut i hagen idag och då är det nästan ännu värre. Vi som precis hade börjat komma igång och jag hade planerat en höst full med träning. Men, planer ändras och nu är det bara att blicka framåt och se vart vi hamnar.
PUBLICERAT 2014-08-21 | 18:18:03 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej dagboken.
Jag tänkte dra lite kort om situationen med mig och Mårten nu, bara för att få lite överblick. Tyvärr har jag inget roligare än att skriva att han är lite oren för tillfället. Väldigt tråkigt och tungt att det är så, när jag inte riktigt vet vad jag ska göra åt det. Märkte det förra veckan när jag skulle longera honom, och han nickade rejält i vänster varv. Jag har ett tag tyckt att han har visat någon liten tendens till att vara oren när jag ridit, men inte så att det har varit tal om att inte rida. Vilket såklart känns väldigt dumt.

Nu onsdagen som kommer så ska förhoppningsvis en tjej känna igenom honom och så kanske hon vet vad det är. Jag hoppas innerligt att det inte är något allvarligt utan kanske en låsning eller liknande. Något som går att lösa. Mardrömmen vore om det är något allvarligt, något som han har gått med länge eller något han har väldigt ont av. Nu känns det sistnämnda rätt långt bort, men man kan ju aldrig vara säker.

Jag har bestämt att jag ska avvakta till på onsdag, och sedan därefter prata med veterinär och gå vidare. Det kommer så fruktansvärt otimeat och det känns inte alls bra.

Älskade lilla Mårten. Han såg så glad ut i hagen idag och då är det nästan ännu värre. Vi som precis hade börjat komma igång och jag hade planerat en höst full med träning. Men, planer ändras och nu är det bara att blicka framåt och se vart vi hamnar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0