Dagarna flyger iväg.

God kväll bloggen.
 
Veckan har varit fullspäckad med massa grejer och morgondagen fortsätter lika fullproppad. Dock är det roliga grejer, så det gör ingenting att det händer mycket på en gång. Jag märker dock att dagarna rinner iväg och jag kommer på mig själv att inte ha skrivit här. Fy mig!
 
I helgen har vi haft det extra roligt i stallet, för Sussi, (vår tränare) har kommit och tränat oss fredag och lördag! Det var senaste i September som hon var hos oss och det behövdes en träning nu kände jag. På fredagen var det mycket att jobba med, framför allt hur jag ska göra när Mårten fastnar i handen och att jag ska tänka på takten hela tiden i både trav och galopp, eftersom Mårten gärna tjuvökar lite hela tiden. I slutet av passet gick han väldigt fint och det kändes väldigt bra vilket var roligt.
 
Lördagen startade jag med att åka av en av mina kompisars hästar och slog i ryggen ganska rejält. Det var inte så bra timeat eftersom träningen var på eftermiddagen sedan, men vi tog oss igenom den också. Jag märkte dock att Mårten hade det lite jobbigare då än dagen innan, troligen lite träningsvärk. Jag var dessutom stel och det tog lång tid innan jag hittade rätt till det som jag hade haft dagen innan. Men även här i slutet kändes han fin även om han var mycket tröttare (och jag också).
 
Idag har jag tagit det lugnt hela dagen och Mårten har fått en vilodag. Jag kom på mig själv med att inte ha gett honom det på x antal dagar (typ sedan mitten på förra veckan) så det passade bra när jag behövde vila upp min rygg. Jag är fruktansvärt stel i hela kroppen och har grymt ont när jag ska stödja på höger ben. Men det går över!
 
Imorgon ska vi nog skritta mycket, jag och min pålle. Ska hela tiden tänka på det som Sussi har sagt och försöka få med mig det i både trav och galopp sedan de andra dagarna.
 
Tre bilder som visar hur det kan se ut med en stel ryttare och en häst som har det lite kämpigt. Från lördags.




PUBLICERAT 2013-04-07 | 22:19:07 | KATEGORI Träningar | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
God kväll bloggen.
 
Veckan har varit fullspäckad med massa grejer och morgondagen fortsätter lika fullproppad. Dock är det roliga grejer, så det gör ingenting att det händer mycket på en gång. Jag märker dock att dagarna rinner iväg och jag kommer på mig själv att inte ha skrivit här. Fy mig!
 
I helgen har vi haft det extra roligt i stallet, för Sussi, (vår tränare) har kommit och tränat oss fredag och lördag! Det var senaste i September som hon var hos oss och det behövdes en träning nu kände jag. På fredagen var det mycket att jobba med, framför allt hur jag ska göra när Mårten fastnar i handen och att jag ska tänka på takten hela tiden i både trav och galopp, eftersom Mårten gärna tjuvökar lite hela tiden. I slutet av passet gick han väldigt fint och det kändes väldigt bra vilket var roligt.
 
Lördagen startade jag med att åka av en av mina kompisars hästar och slog i ryggen ganska rejält. Det var inte så bra timeat eftersom träningen var på eftermiddagen sedan, men vi tog oss igenom den också. Jag märkte dock att Mårten hade det lite jobbigare då än dagen innan, troligen lite träningsvärk. Jag var dessutom stel och det tog lång tid innan jag hittade rätt till det som jag hade haft dagen innan. Men även här i slutet kändes han fin även om han var mycket tröttare (och jag också).
 
Idag har jag tagit det lugnt hela dagen och Mårten har fått en vilodag. Jag kom på mig själv med att inte ha gett honom det på x antal dagar (typ sedan mitten på förra veckan) så det passade bra när jag behövde vila upp min rygg. Jag är fruktansvärt stel i hela kroppen och har grymt ont när jag ska stödja på höger ben. Men det går över!
 
Imorgon ska vi nog skritta mycket, jag och min pålle. Ska hela tiden tänka på det som Sussi har sagt och försöka få med mig det i både trav och galopp sedan de andra dagarna.
 
Tre bilder som visar hur det kan se ut med en stel ryttare och en häst som har det lite kämpigt. Från lördags.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Carolina - Beridare på Stall Assla

Åh vad härlig header!

Nu är det sista chansen att tävla om ett Amigo Mio fleecetäcke! Anmäl dig om du inte redan är med vettja! ;)
http://asslatjejerna.blogg.se/2013/march/var-tavling.html#comment

Svar:
Tack så mycket :)
Frida Holgersson

2013-04-08 @ 10:47:26
URL: http://asslatjejerna.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0