Hoppträning.

Idag tränade jag. Jag gör det varannan torsdag och varje tisdag. Eftersom jag inte har häst själv, lånar jag från ridskolan. Idag red jag Samantha, en korsning, arab och säkerligen halvblod i henne också. Väldigt snäll häst, men så sjukt stel att det är nästintill löjligt. Det blir ju lätt så, när olika ryttare rider hästarna på olika sätt hela tiden.

Vi hoppade i alla fall bara en liten rutinbana. Enkelhinder hela vägen igenom, två rättuppstående och en oxer. Och Samantha är en sådan häst att hon gärna drar på och vissa dagar är hon sjukt svår att reglera i tempo. Så mot slutet blev hon lite väl taggad och bara plöjde rakt igenom hela banan. Det gick väl sådär idag kan jag säga, hon var inte så villig kände jag. Men vi tog oss i alla fall igenom lektionen utan några vägringar eller avramlingar (Samantha är känd för att slänga av sina ryttare).

 

PUBLICERAT 2010-10-28 | 21:50:00 | KATEGORI Träningar | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag tränade jag. Jag gör det varannan torsdag och varje tisdag. Eftersom jag inte har häst själv, lånar jag från ridskolan. Idag red jag Samantha, en korsning, arab och säkerligen halvblod i henne också. Väldigt snäll häst, men så sjukt stel att det är nästintill löjligt. Det blir ju lätt så, när olika ryttare rider hästarna på olika sätt hela tiden.

Vi hoppade i alla fall bara en liten rutinbana. Enkelhinder hela vägen igenom, två rättuppstående och en oxer. Och Samantha är en sådan häst att hon gärna drar på och vissa dagar är hon sjukt svår att reglera i tempo. Så mot slutet blev hon lite väl taggad och bara plöjde rakt igenom hela banan. Det gick väl sådär idag kan jag säga, hon var inte så villig kände jag. Men vi tog oss i alla fall igenom lektionen utan några vägringar eller avramlingar (Samantha är känd för att slänga av sina ryttare).

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0