Dagens ridpass


Idag när jag åkte till stallet kom jag precis när det var insläpp vid lunchen, så jag ställde mig för att mocka fort, då Mårten går ensam vid ridskolehästarna och måste in samtidigt för att inte bli lämnad ensam ute. Sen blev jag avbruten mitt i mockandet för att hjälpa till att ta in de två hästarna som går vid Mårtens hage. Jag tänkte att det inte var någon fara om han var ute i fem minuter till ensam, för att jag skulle hinna mocka klart, men det tyckte inte han! Jag hade inte mer än hunnit börja mocka förrän jag hörde en tjej i stallet skrika att han var lös. Då har den lilla knasbollen hoppat över elstängslet i sin hage! Så han sprang runt och kollade alla dörrar in till stallet, haha så söt! Som tur väl halkade han inte, och när jag kände på hans ben var de inte varma eller någonting. Men han hade fått sig en liten springtur, haha.

Sen var han lite uppe i varv så jag lät honom äta lite en stund innan jag började på att göra i ordning för ridning. När vi väl kom igång gick det i alla fall bra. Han var lugnare än vad han har varit de senaste dagarna och kändes inte alls lika stel som han har gjorts till och från. Tycker att han skötte sig helt okej faktiskt. Vi ska träna lite mer lydning och få upp musklerna så blir det nog bra. Ska försöka starta någon tävling nu snart också, så får vi se hur det går. Haha.
PUBLICERAT 2010-12-18 | 22:29:00 | KATEGORI Träningar | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag när jag åkte till stallet kom jag precis när det var insläpp vid lunchen, så jag ställde mig för att mocka fort, då Mårten går ensam vid ridskolehästarna och måste in samtidigt för att inte bli lämnad ensam ute. Sen blev jag avbruten mitt i mockandet för att hjälpa till att ta in de två hästarna som går vid Mårtens hage. Jag tänkte att det inte var någon fara om han var ute i fem minuter till ensam, för att jag skulle hinna mocka klart, men det tyckte inte han! Jag hade inte mer än hunnit börja mocka förrän jag hörde en tjej i stallet skrika att han var lös. Då har den lilla knasbollen hoppat över elstängslet i sin hage! Så han sprang runt och kollade alla dörrar in till stallet, haha så söt! Som tur väl halkade han inte, och när jag kände på hans ben var de inte varma eller någonting. Men han hade fått sig en liten springtur, haha.

Sen var han lite uppe i varv så jag lät honom äta lite en stund innan jag började på att göra i ordning för ridning. När vi väl kom igång gick det i alla fall bra. Han var lugnare än vad han har varit de senaste dagarna och kändes inte alls lika stel som han har gjorts till och från. Tycker att han skötte sig helt okej faktiskt. Vi ska träna lite mer lydning och få upp musklerna så blir det nog bra. Ska försöka starta någon tävling nu snart också, så får vi se hur det går. Haha.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0