Dålig motivation och dagens ridpass.

Hej bloggen.
 
Motivationen till bloggen tryter då och då och just nu är jag inne i en sådan perid. Jag vet egentligen inte varför men jag kommer nog åter igen.
 
Idag skrittade jag en runda med Anna och Kenzo i stallet. Vi var borta i 20min kanske, men Mårten kändes till och från ganska mjuk och rolig att sitta på. Sadeln som jag tycker är så himla skön ligger inte fullt bra. Den är inte trång (förstår inte hur jag kunde tycka det) men den hamnar lite i bakvikt när jag sitter i den. Det är kanske något som ändrar sig när han bygger på muskler med det är ju inget som jag kan veta nu. Vet inte hur jag ska göra riktigt...
 
Imorgon ska jag rida lite mer riktigt och öva på sådant som Mårten tycker är jättejobbigt. Det är en övning man gör på volt och går att göra både i skritt och trav. Det blir som en sluta men på böjt spår. Man flyttar ut bakdelen och ställer samtidigt hästen i rörelseriktningen så att den blir som en banan.
 
Sjukt bra övning för stela hästar och min lilla pålle vill inte riktigt ta in vänster bak och ställa igenom högersidan. Det är den sidan som han tycker är lite extra jobbig men det är bara att fortsätta jobba. Imorgon tänkte jag i alla fall göra den övningen med hjälp av ett spö, så får vi se hur det går.
 
Bebismårten <3
PUBLICERAT 2013-03-11 | 18:19:40 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen.
 
Motivationen till bloggen tryter då och då och just nu är jag inne i en sådan perid. Jag vet egentligen inte varför men jag kommer nog åter igen.
 
Idag skrittade jag en runda med Anna och Kenzo i stallet. Vi var borta i 20min kanske, men Mårten kändes till och från ganska mjuk och rolig att sitta på. Sadeln som jag tycker är så himla skön ligger inte fullt bra. Den är inte trång (förstår inte hur jag kunde tycka det) men den hamnar lite i bakvikt när jag sitter i den. Det är kanske något som ändrar sig när han bygger på muskler med det är ju inget som jag kan veta nu. Vet inte hur jag ska göra riktigt...
 
Imorgon ska jag rida lite mer riktigt och öva på sådant som Mårten tycker är jättejobbigt. Det är en övning man gör på volt och går att göra både i skritt och trav. Det blir som en sluta men på böjt spår. Man flyttar ut bakdelen och ställer samtidigt hästen i rörelseriktningen så att den blir som en banan.
 
Sjukt bra övning för stela hästar och min lilla pålle vill inte riktigt ta in vänster bak och ställa igenom högersidan. Det är den sidan som han tycker är lite extra jobbig men det är bara att fortsätta jobba. Imorgon tänkte jag i alla fall göra den övningen med hjälp av ett spö, så får vi se hur det går.
 
Bebismårten <3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0