Dagens uteritt.

Idag blev det en väldigt mysig uteritt för mig och Mårren. Vi skrittade länge och red sedan in en runda i skogen där jag travade och galopperade i djupsnö. Mårten gick med spetsade öron hela turen och jobbade på bra. Stirrade inte upp sig någon gång utan var mer som han brukar vara - skönt. Han tutade på bra i galoppen och fick hålla i honom ganska rejält! Kombinerade flera olika små rundor, så vi var ute i ca 40-45 min.
 
Imorgon blir det nog framskrittning genom en liten uteritt och sedan ridbanan efter det. Tror jag ska rida med gramanen, och driva fram honom riktigt så han kommer framåt-neråt. Blir nog övergångar imorgon också, som igår. Sen ska jag försöka jobba igenom riktigt mycket i galoppen.
 
Vi har jättemånga sådana här skogsvägar i skogarna runt om stallet. Perfekta att trava och galoppera på!
PUBLICERAT 2013-03-15 | 20:43:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag blev det en väldigt mysig uteritt för mig och Mårren. Vi skrittade länge och red sedan in en runda i skogen där jag travade och galopperade i djupsnö. Mårten gick med spetsade öron hela turen och jobbade på bra. Stirrade inte upp sig någon gång utan var mer som han brukar vara - skönt. Han tutade på bra i galoppen och fick hålla i honom ganska rejält! Kombinerade flera olika små rundor, så vi var ute i ca 40-45 min.
 
Imorgon blir det nog framskrittning genom en liten uteritt och sedan ridbanan efter det. Tror jag ska rida med gramanen, och driva fram honom riktigt så han kommer framåt-neråt. Blir nog övergångar imorgon också, som igår. Sen ska jag försöka jobba igenom riktigt mycket i galoppen.
 
Vi har jättemånga sådana här skogsvägar i skogarna runt om stallet. Perfekta att trava och galoppera på!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0