Leker på ridbanan.

Hittade en film som jag hade glömt bort. Den är inte sådär jättelätt att se på kanske, då det är ganska svårt att springa/se vad man har hästen/filma samtidigt. Men det är i alla fall en film när jag och Mårren min leker på ridbanan! Jag brukar försöka öva ledarskapsövningar titt som tätt. Mårten ska inte gå förbi mig, han ska stanna när jag gör det och backa om jag vill.
 


Oftast är Mårten väldigt duktig på det här faktiskt och det har blivit ännu bättre det senaste halvåret. Han har alltid gått efter mig, i alla fall så länge jag inte har krävt något av honom. Har jag börjat springa har han liksom tyckt att det har varit roligare (och definitivt mindre jobbigt) att gå själv på banan ett tag och kolla läget. Numer går han inte ifrån mig om jag så ber honom att springa tio varv i paddocken. Han håller sig vid mig och hamnar han på efterkälken (vilket han gör ibland när han måste stanna och lukta på något) så springer han alltid ifatt. Sjasar jag iväg honom för att han ska springa själv springer han ett halvt varv och kommer tillbaka. Det är såklart på både gott och ont men det värmer i mitt mammahjärta när han väljer att följa med mig vart jag går.
PUBLICERAT 2013-02-07 | 13:29:00 | KATEGORI Videos | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hittade en film som jag hade glömt bort. Den är inte sådär jättelätt att se på kanske, då det är ganska svårt att springa/se vad man har hästen/filma samtidigt. Men det är i alla fall en film när jag och Mårren min leker på ridbanan! Jag brukar försöka öva ledarskapsövningar titt som tätt. Mårten ska inte gå förbi mig, han ska stanna när jag gör det och backa om jag vill.
 


Oftast är Mårten väldigt duktig på det här faktiskt och det har blivit ännu bättre det senaste halvåret. Han har alltid gått efter mig, i alla fall så länge jag inte har krävt något av honom. Har jag börjat springa har han liksom tyckt att det har varit roligare (och definitivt mindre jobbigt) att gå själv på banan ett tag och kolla läget. Numer går han inte ifrån mig om jag så ber honom att springa tio varv i paddocken. Han håller sig vid mig och hamnar han på efterkälken (vilket han gör ibland när han måste stanna och lukta på något) så springer han alltid ifatt. Sjasar jag iväg honom för att han ska springa själv springer han ett halvt varv och kommer tillbaka. Det är såklart på både gott och ont men det värmer i mitt mammahjärta när han väljer att följa med mig vart jag går.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0