Grymt jobbiga sadelproblem.

Oj, oj, oj vilken dag det har varit. Det känns inte som att jag har gjort så mycket men ändå är jag trött och vill bara sova. Mårten fick sig aldrig något ridpass idag. När jag kände igenom honom markerade han när jag tryckte på ryggen och då avstod jag från att rida. Jag tycker att det är en ganska så självklar grej att göra när hästen har ont. Vilket som masserade jag in med radital och lånade lite back on track av Alice. 
 
Resten av kvällen har jag sedan suttit och funderat på varför han har ont i ryggen. Är det sadeln? Ligger den och trycker? Är det täcken? Har han sträckt sig? Är det en låsning i korset som gör att han får ont? Ja frågorna är många men jag kände att det bästa jag kan göra är att avvakta och helt enkelt se hur det är imorgon.
 
Den där jäkla sadeln börjar jag bli förbannad på dock. Jag har verkligen inte råd att krångla med sådant nu, så det hade ju varit skönt om den hade kunnat ligga bra istället. Just nu känns det inte som att jag tyvärr har något annat alternativ än att se över om det går att byta sadel. Jag har försökt att undvika det då Mårten inte visat att han har haft ont innan, men jag tänker inte låta honom gå runt och lida för att jag inte kan fixa det här. Det måste lösas helt enkelt. Sen vet jag ju heller inte om den ens ligger dåligt, för jag är inte duktig på att se sådant. Tyvärr är ingen i min närhet det heller..
 
 
PUBLICERAT 2013-02-27 | 22:29:44 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oj, oj, oj vilken dag det har varit. Det känns inte som att jag har gjort så mycket men ändå är jag trött och vill bara sova. Mårten fick sig aldrig något ridpass idag. När jag kände igenom honom markerade han när jag tryckte på ryggen och då avstod jag från att rida. Jag tycker att det är en ganska så självklar grej att göra när hästen har ont. Vilket som masserade jag in med radital och lånade lite back on track av Alice. 
 
Resten av kvällen har jag sedan suttit och funderat på varför han har ont i ryggen. Är det sadeln? Ligger den och trycker? Är det täcken? Har han sträckt sig? Är det en låsning i korset som gör att han får ont? Ja frågorna är många men jag kände att det bästa jag kan göra är att avvakta och helt enkelt se hur det är imorgon.
 
Den där jäkla sadeln börjar jag bli förbannad på dock. Jag har verkligen inte råd att krångla med sådant nu, så det hade ju varit skönt om den hade kunnat ligga bra istället. Just nu känns det inte som att jag tyvärr har något annat alternativ än att se över om det går att byta sadel. Jag har försökt att undvika det då Mårten inte visat att han har haft ont innan, men jag tänker inte låta honom gå runt och lida för att jag inte kan fixa det här. Det måste lösas helt enkelt. Sen vet jag ju heller inte om den ens ligger dåligt, för jag är inte duktig på att se sådant. Tyvärr är ingen i min närhet det heller..
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0