Dagens ridpass.

Idag red jag upp på höjden för att rida i snön där. Vi har en jättestor hage längst upp på berget som är bra att rida i, och nu när det är så pass mycket snö som det är här så är det ganska perfekt. Hoppas att det antingen kommer mer eller smälter bort så kan vi fortsätta rida där ett tag till.
 
 
Jag hade inga förväntningar alls på dagens pass. Trodde snarare att det skulle gå dåligt än något annat. Varför vet jag inte, det bara var en sådan dag idag. I början gick det ganska dåligt också. Man märker att vi har höjt vår lägstanivå, men det var inte alls bra i början. Mårten var mer intresserad av allt runt omkring och jag blev lite hård i handen som jag inte får vara! 
 
Jag gjorde lite halter, igångsättningar och avsaktningar för att få honom koncentrerad och efter att vi gjort lite sådant i galoppen (som han för övrigt var skitfin i idag!) så blev han mjuk och fin och frustade x antal gånger. Han gjorde bra galoppfattningar och lyssnade när jag ville ha tillbaka honom även om man märkte att det var roligt att galoppera. 
 
Jag är hur som väldigt nöjd med idag! Mårten var i regel fin och glad, trots en dålig början. Slutkänslan var så bra att jag liksom inte tänkte så mycket på den där början sedan. Han var så söt efteråt också. Ställde sig helt still där jag parkerat honom! Han är allt bra han, finisen.
 
PUBLICERAT 2013-02-07 | 18:05:31 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag red jag upp på höjden för att rida i snön där. Vi har en jättestor hage längst upp på berget som är bra att rida i, och nu när det är så pass mycket snö som det är här så är det ganska perfekt. Hoppas att det antingen kommer mer eller smälter bort så kan vi fortsätta rida där ett tag till.
 
 
Jag hade inga förväntningar alls på dagens pass. Trodde snarare att det skulle gå dåligt än något annat. Varför vet jag inte, det bara var en sådan dag idag. I början gick det ganska dåligt också. Man märker att vi har höjt vår lägstanivå, men det var inte alls bra i början. Mårten var mer intresserad av allt runt omkring och jag blev lite hård i handen som jag inte får vara! 
 
Jag gjorde lite halter, igångsättningar och avsaktningar för att få honom koncentrerad och efter att vi gjort lite sådant i galoppen (som han för övrigt var skitfin i idag!) så blev han mjuk och fin och frustade x antal gånger. Han gjorde bra galoppfattningar och lyssnade när jag ville ha tillbaka honom även om man märkte att det var roligt att galoppera. 
 
Jag är hur som väldigt nöjd med idag! Mårten var i regel fin och glad, trots en dålig början. Slutkänslan var så bra att jag liksom inte tänkte så mycket på den där början sedan. Han var så söt efteråt också. Ställde sig helt still där jag parkerat honom! Han är allt bra han, finisen.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0