Dagens ridpass.

Under ridpasset idag fortsatte jag på samma spår som jag gjorde igår. Gjorde samma övningar, fast på ridbanan istället för på höjden. Det var faktiskt inget anorlunda från gårdagens pass formmässigt heller. Han var lite okoncentrerad och ville inte gå igenom riktigt. Bogarna hade en tendens att flyga åt lite alla håll och kanter, men det blev bättre efter hand. 
 
Han var pigg idag. Det märktes för han blev aldrig riktigt trött efter passet. Det känns som att det är för att han börjar komma igång lite nu, och inte blir lika utmattad längre. Sen var det ju inte lika jobbigt för honom att lyfta på tassarna idag eftersom vår ridbana är plogad, vilket troligen också gav lite effekt.
 


 
 
Överlag känns det som att han är ganska fin nu, även om det krävs en del ridning för att få fram de riktigt fina bitarna. Jag tror det kommer bli bättre och bättre under våren och det gäller att bara fortsätta träna för det ger ju resultat. Jag längtar tills vi får möjlighet att rida ännu mer och bättre när underlaget blir bättre. Längtar till våren!
PUBLICERAT 2013-02-08 | 19:56:00 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Under ridpasset idag fortsatte jag på samma spår som jag gjorde igår. Gjorde samma övningar, fast på ridbanan istället för på höjden. Det var faktiskt inget anorlunda från gårdagens pass formmässigt heller. Han var lite okoncentrerad och ville inte gå igenom riktigt. Bogarna hade en tendens att flyga åt lite alla håll och kanter, men det blev bättre efter hand. 
 
Han var pigg idag. Det märktes för han blev aldrig riktigt trött efter passet. Det känns som att det är för att han börjar komma igång lite nu, och inte blir lika utmattad längre. Sen var det ju inte lika jobbigt för honom att lyfta på tassarna idag eftersom vår ridbana är plogad, vilket troligen också gav lite effekt.
 


 
 
Överlag känns det som att han är ganska fin nu, även om det krävs en del ridning för att få fram de riktigt fina bitarna. Jag tror det kommer bli bättre och bättre under våren och det gäller att bara fortsätta träna för det ger ju resultat. Jag längtar tills vi får möjlighet att rida ännu mer och bättre när underlaget blir bättre. Längtar till våren!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: warnmark

Tips till att plugga på distans :) ;

- Gör en veckoplanering och gärna vad du ska hinna med varje dag. Vet inte om du ska plugga på Hermods men då har man "uppdrag" osv. och ser ganska lätt vad man behöver läsa varje vecka.

- Försök att ha god självdisciplin. Det är inte lätt i början att hamna i rätt rutiner då det alltid finns roligare saker att göra än att plugga, haha. Men tänk "det tråkiga först och det roliga sen".

- Fråga om hjälp. Jag gjorde de misstagen att aldrig be om hjälp trots att jag hade lärare både via telefon och mail men ville väl vara så självständig som möjlig.

- Är det någon fråga som är konstig så googla, jag har hittat mycket hjälp via forum osv. där personer har frågat och fått hjälp om det jag själv undrade över.

- Försök gärna att byta lite pluggmiljöer så det inte bara blir att du läser hemma. Ännu ett misstag jag gjorde då hemma blev en ond cirkel för mig. Bibliotek, café etc. fungerar super!

- Känner du någon mer som läser på distans eller kan du få kontakt med någon? Ta vara på den personen då det är guld värt att bolla med någon och även peppa varandra.

- Nu vet jag inte vad du ska läsa på distans men om du ska ha muntor så läs på så du kan diskutera och reflektera riktigt, lärarna älskar det! Haha.

Har du några mer frågor så hör av dig och ett stort lycka till :D

Svar: Tuuuusen tack för hjälpen!! Det här är guld värt för mig! Tack igen! :D
Frida Holgersson

2013-02-08 @ 20:46:51
URL: http://warnmarks.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0