Dagens ridpass.

Mycket riktigt så blev det en uteritt idag! Solen sken på oss och här och där hade snön smält bort. Mitt vårhjärta ljublade kan jag säga. Dessutom följde min kära mamma med och gick jämte. Det var trevligt och vi pratade på om det ena och det andra. Jag galopperade en bit och Mårten var lycklig över det. Lite tittig var han idag, men trevlig ändå.
 
Min mamma har bara ridit en gång i sitt liv, och det var för 30 år sedan. Jag har tjatat och tjatat om att hon ska rida Mårten, och idag fick jag äntligen upp henne i sadeln! (Jag tror hon hade lite vårkänslor också!) Rundan vi red var på ca 45min och ungefär 4,5km lång. Den sista biten (sista tio minuterna) så red mamma. Hon var jätteduktig trots att Mårten trampade på som en galning. Han var i vilket fall pigg och väldigt glad!
 
PUBLICERAT 2013-02-26 | 19:32:36 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mycket riktigt så blev det en uteritt idag! Solen sken på oss och här och där hade snön smält bort. Mitt vårhjärta ljublade kan jag säga. Dessutom följde min kära mamma med och gick jämte. Det var trevligt och vi pratade på om det ena och det andra. Jag galopperade en bit och Mårten var lycklig över det. Lite tittig var han idag, men trevlig ändå.
 
Min mamma har bara ridit en gång i sitt liv, och det var för 30 år sedan. Jag har tjatat och tjatat om att hon ska rida Mårten, och idag fick jag äntligen upp henne i sadeln! (Jag tror hon hade lite vårkänslor också!) Rundan vi red var på ca 45min och ungefär 4,5km lång. Den sista biten (sista tio minuterna) så red mamma. Hon var jätteduktig trots att Mårten trampade på som en galning. Han var i vilket fall pigg och väldigt glad!
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0