3 December 2013

Nu har det varit sämre med bloggandet några dagar, men ärligt talat har det inte hänt så mycket. De två senaste dagarna har jag ridit på banan och Mårten har skött sig bra. Imorgon vart tanken att sadelutprovaren skulöe komma ut och jag skulle äntligen få rida i en sadel, men tyvärr fick hon förhinder och hon kommer på måndag nu istället. 
 
Ridpasset idag vart ett bra ridpass. Började på banan direkt, vilket oftast inte är så populärt hos Mårren, men idag var han helt ok redan från start. Jag jobbade mycket skänkelvikningar, och framför allt på böjt spår. Det lösgjorde honom bra och det blev enklare och enklare att flytta honom ju längre tid jag red. 
 
Det jag ofta märker av när han väl är lösgjord i halsen är att han hela tiden tror att han ska böja på den och gå rakt fram, när jag egentligen är ute efter att han ska svänga. Det händer liksom ingenting då när man tar handen utåt och trycker med ytterskänkeln. Men, det blir nog bra till slut det också. 
 
Imorgon får det nog bli en uteritt i väntan på att måndag ska komma. Längtar. Så. Mycket!
PUBLICERAT 2013-12-03 | 20:06:09 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har det varit sämre med bloggandet några dagar, men ärligt talat har det inte hänt så mycket. De två senaste dagarna har jag ridit på banan och Mårten har skött sig bra. Imorgon vart tanken att sadelutprovaren skulöe komma ut och jag skulle äntligen få rida i en sadel, men tyvärr fick hon förhinder och hon kommer på måndag nu istället. 
 
Ridpasset idag vart ett bra ridpass. Började på banan direkt, vilket oftast inte är så populärt hos Mårren, men idag var han helt ok redan från start. Jag jobbade mycket skänkelvikningar, och framför allt på böjt spår. Det lösgjorde honom bra och det blev enklare och enklare att flytta honom ju längre tid jag red. 
 
Det jag ofta märker av när han väl är lösgjord i halsen är att han hela tiden tror att han ska böja på den och gå rakt fram, när jag egentligen är ute efter att han ska svänga. Det händer liksom ingenting då när man tar handen utåt och trycker med ytterskänkeln. Men, det blir nog bra till slut det också. 
 
Imorgon får det nog bli en uteritt i väntan på att måndag ska komma. Längtar. Så. Mycket!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0