Veckans alla ridpass - kortfattat.

Jäklar vad dålig jag har blivit på att hålla bloggen vid liv nu. Haha. Det är nästan skrattretande. I vilket fall så fortsätter ju vardagen precis som vanligt trots grymt dålig uppdatering här. Får ta och skärpa mig lite nu. Försöka komma igång igen med bloggen som den var förut. 
 
Hur som helst, jag och Hannah skrittade ut våra hästar på fredagen efter att kiropraktorn hade varit hos oss. De satt ju fast allihopa och han ville att hästarna skulle vila en dag och sedan skrittas en dag. Så i fredags red jag och Hannah ut en runda med våra hästar. Max, Hannahs hund följde med och det blev en lång runda på nästan en mil och vi var ute i 1,5 timme. Hästarna och framför allt Max var trötta i stallet sedan!
 
I lördags red jag ut igen, den här gången med en tjej som bor granne med vårt stall. Det var i hennes stall jag bodde med Mårten först innan jag flyttade till HågeHill. Vilket fall som helst så red vi ut och hittade en ny runda in i skogen. Supermysig och tog cirkus en timme att skritta. Det är dock inte omöjligt att galoppera och trava där för stigarna var fina och breda. 
 
Mårten i söndags.
 
Både i söndags och måndags red jag ut en runda själv och travade egentligen bara ytterst lite. Jag, till skillnad från typ alla andra, gillar att skritta och tycker att skritt är ett bra sätt att mjuka upp hästen på. Dessutom tror jag att man håller hästen fräsch genom att skritta mycket varierat och inte bara rida i paddocken.
 
Igår red jag i paddocken för första gången på en vecka och det gick bra! Han var inte helt med på noterna från början men det var relativt lätt att hitta dit. Känns som att vi har höjt vår lägstanivå några snäpp vilket alltid är roligt. Jag tyckte att han blev lite konstig ett tag under passet och efter en stund märkte jag varför - Mårten hade lagt tungan över bettet. I övrigt kändes passet bra och idag hade jag tänkt öva vidare på det jag övade på igår. Jag hade inte speciellt mycket tid igår och var lite stressad. Idag har jag ingen tid att passa så jag kan rida i flera timmar och det så behövs! 
 
PUBLICERAT 2013-04-03 | 11:35:58 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jäklar vad dålig jag har blivit på att hålla bloggen vid liv nu. Haha. Det är nästan skrattretande. I vilket fall så fortsätter ju vardagen precis som vanligt trots grymt dålig uppdatering här. Får ta och skärpa mig lite nu. Försöka komma igång igen med bloggen som den var förut. 
 
Hur som helst, jag och Hannah skrittade ut våra hästar på fredagen efter att kiropraktorn hade varit hos oss. De satt ju fast allihopa och han ville att hästarna skulle vila en dag och sedan skrittas en dag. Så i fredags red jag och Hannah ut en runda med våra hästar. Max, Hannahs hund följde med och det blev en lång runda på nästan en mil och vi var ute i 1,5 timme. Hästarna och framför allt Max var trötta i stallet sedan!
 
I lördags red jag ut igen, den här gången med en tjej som bor granne med vårt stall. Det var i hennes stall jag bodde med Mårten först innan jag flyttade till HågeHill. Vilket fall som helst så red vi ut och hittade en ny runda in i skogen. Supermysig och tog cirkus en timme att skritta. Det är dock inte omöjligt att galoppera och trava där för stigarna var fina och breda. 
 
Mårten i söndags.
 
Både i söndags och måndags red jag ut en runda själv och travade egentligen bara ytterst lite. Jag, till skillnad från typ alla andra, gillar att skritta och tycker att skritt är ett bra sätt att mjuka upp hästen på. Dessutom tror jag att man håller hästen fräsch genom att skritta mycket varierat och inte bara rida i paddocken.
 
Igår red jag i paddocken för första gången på en vecka och det gick bra! Han var inte helt med på noterna från början men det var relativt lätt att hitta dit. Känns som att vi har höjt vår lägstanivå några snäpp vilket alltid är roligt. Jag tyckte att han blev lite konstig ett tag under passet och efter en stund märkte jag varför - Mårten hade lagt tungan över bettet. I övrigt kändes passet bra och idag hade jag tänkt öva vidare på det jag övade på igår. Jag hade inte speciellt mycket tid igår och var lite stressad. Idag har jag ingen tid att passa så jag kan rida i flera timmar och det så behövs! 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0