Dagens ridpass.

Idag var ridpasset så fantastiskt bra och roligt! Jag njöt verkligen hela passet och kände mig skitduktig som kunde lösa min häst helt själv, haha. Det så himla skönt med sådana ridpass, så att man får lite självförtroende som man kan använda de där dagarna när allt känns skit. 
 
Red i 50 minuter och hann under de minuterna skritta fram ordentligt med mycket lösgörande arbete som böjningar, felställningar på volt, öppnor och bakdelsvändningar i 35 minuter. Jag red med Runkeeper så den berättade när det gått 5min, 10min, 15min osv. Superbra och den mäter även hur långt du rider och i vilken fart. Brukar använda den när jag rider ut, då det är GPS och karta på den så du ser precis vart du varit och vart du är. 
 
När jag började trava kändes han så fruktansvärt fin. Han väntade på steget och var väldigt rund i formen. Han försökte springa iväg men han lyssnade bra när jag tog tillbaka honom igen. Gjorde lite avsaktningar och han var jättefin där med. Han försökte dra sig ur formen någon gång men de andra avsaktningarna var han kvar i formen och fin där.
 
I galoppen var han fortsatt fin och gick i en rund form och jag kunde ställa honom vilket har varit det som har varit vårt stora problem. Jag fick jättebra tips av Sussi i helgen och idag satt jag verkligen och tänkte på det. Jag lät honom aldrig bita sig fast och höll om helt galet med benen. Det gjorde susen och han var fin i galoppen  (finare i vänstergaloppen, men det är hans lätta varv) och väntade på mig även om det var lite roligare att springa fort.
 
Är sjukt taggad på morgondagens ridpass nu! Hade kunnat rida i timmar idag. Det var så roligt!
 
En fråga till min själv - varför ser det ut som att det är snö på marken på bilden?
PUBLICERAT 2013-04-09 | 18:53:09 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag var ridpasset så fantastiskt bra och roligt! Jag njöt verkligen hela passet och kände mig skitduktig som kunde lösa min häst helt själv, haha. Det så himla skönt med sådana ridpass, så att man får lite självförtroende som man kan använda de där dagarna när allt känns skit. 
 
Red i 50 minuter och hann under de minuterna skritta fram ordentligt med mycket lösgörande arbete som böjningar, felställningar på volt, öppnor och bakdelsvändningar i 35 minuter. Jag red med Runkeeper så den berättade när det gått 5min, 10min, 15min osv. Superbra och den mäter även hur långt du rider och i vilken fart. Brukar använda den när jag rider ut, då det är GPS och karta på den så du ser precis vart du varit och vart du är. 
 
När jag började trava kändes han så fruktansvärt fin. Han väntade på steget och var väldigt rund i formen. Han försökte springa iväg men han lyssnade bra när jag tog tillbaka honom igen. Gjorde lite avsaktningar och han var jättefin där med. Han försökte dra sig ur formen någon gång men de andra avsaktningarna var han kvar i formen och fin där.
 
I galoppen var han fortsatt fin och gick i en rund form och jag kunde ställa honom vilket har varit det som har varit vårt stora problem. Jag fick jättebra tips av Sussi i helgen och idag satt jag verkligen och tänkte på det. Jag lät honom aldrig bita sig fast och höll om helt galet med benen. Det gjorde susen och han var fin i galoppen  (finare i vänstergaloppen, men det är hans lätta varv) och väntade på mig även om det var lite roligare att springa fort.
 
Är sjukt taggad på morgondagens ridpass nu! Hade kunnat rida i timmar idag. Det var så roligt!
 
En fråga till min själv - varför ser det ut som att det är snö på marken på bilden?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0