Dagens ridpass - igår.

Jag lovade att skriva om dagens ridpass här om dagen, men eftersom att jag glömde att skriva sedan så skriver jag om gårdagensridpass istället, som var ungefär lika bra.
 
Jag tränade för Sussi i lördags, men det gick käpprätt åt helvete på grund av att jag inte kunde rida ordentligt som jag skulle, så jag var sur på mig själv och väldigt irriterad på hela situationen. I söndags hoppade därför Alice upp, när hon var galet ridsugen och red min pålle lite. Det gick bra men hon sa att han var stel och dryg, vilket är förståeligt med tanke på ridpasset dagen innan. 
 
I måndags red jag själv ett ridpass på honom och provade då på att ha ett remontträns istället för mitt vanliga med engelsk nosgrimma. Jag tyckte att det kändes helt okej. Det var inte som i lördags men det var fortfarande inte helt hundra bra. Han hängde sig gärna i högerhanden, vilket har varit vårt problem sedan way back. Igår red jag honom igen, åter igen på remontnosgrimma och det var ungefär som dagen innan. Vissa stunder känns det bra men sedan märker jag att han inte riktigt släpper igenom och verkligen går fram till handen som han ska göra. Idag blir det ett sista pass på ridbanan för att få honom genomsläpplig och fin i sidorna, imorgon får han gå en uteritt och jag tror även att det blir så på fredag. Alternativt att jag joggar igenom honom sedan lite på banan för att se så att allt är som det ska. 
 
Efter gårdagens ridpass.
 
Alice ska rida honom i helgen när jag är på GHS, så han kommer få det bra. Sedan blir det nog någon uteritt i början av nästa vecka och sedan några ridpass på banan igen. Han har vilat väldigt mycket fram och tillbaka och hinner jag så känner jag att det är bättre att han får gå nu. Sen ska han inte gå stenhårda träningspass varje dag, utan vi lägger in lite uteritter med bara skritt, men att han står helt tror jag inte är en bra lösning just nu.
PUBLICERAT 2013-04-24 | 11:35:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag lovade att skriva om dagens ridpass här om dagen, men eftersom att jag glömde att skriva sedan så skriver jag om gårdagensridpass istället, som var ungefär lika bra.
 
Jag tränade för Sussi i lördags, men det gick käpprätt åt helvete på grund av att jag inte kunde rida ordentligt som jag skulle, så jag var sur på mig själv och väldigt irriterad på hela situationen. I söndags hoppade därför Alice upp, när hon var galet ridsugen och red min pålle lite. Det gick bra men hon sa att han var stel och dryg, vilket är förståeligt med tanke på ridpasset dagen innan. 
 
I måndags red jag själv ett ridpass på honom och provade då på att ha ett remontträns istället för mitt vanliga med engelsk nosgrimma. Jag tyckte att det kändes helt okej. Det var inte som i lördags men det var fortfarande inte helt hundra bra. Han hängde sig gärna i högerhanden, vilket har varit vårt problem sedan way back. Igår red jag honom igen, åter igen på remontnosgrimma och det var ungefär som dagen innan. Vissa stunder känns det bra men sedan märker jag att han inte riktigt släpper igenom och verkligen går fram till handen som han ska göra. Idag blir det ett sista pass på ridbanan för att få honom genomsläpplig och fin i sidorna, imorgon får han gå en uteritt och jag tror även att det blir så på fredag. Alternativt att jag joggar igenom honom sedan lite på banan för att se så att allt är som det ska. 
 
Efter gårdagens ridpass.
 
Alice ska rida honom i helgen när jag är på GHS, så han kommer få det bra. Sedan blir det nog någon uteritt i början av nästa vecka och sedan några ridpass på banan igen. Han har vilat väldigt mycket fram och tillbaka och hinner jag så känner jag att det är bättre att han får gå nu. Sen ska han inte gå stenhårda träningspass varje dag, utan vi lägger in lite uteritter med bara skritt, men att han står helt tror jag inte är en bra lösning just nu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0