Totalt ändrade planer för dagen

Precis som vanligt blev min planerade dag något helt annat när jag kom till stallet! Ösregn och iskallt ute fick mig att snabbt ändra planerna (om det inte blev bättre väder). Hämtade in pojkarna (Mårten och Frost) direkt när jag kom och de var ganska nöjda med att få komma in i värmen. Mårten fick på sig ett varmt fleecetäcke för han såg ganska frusen ut måste jag säga.
 
Jag ändrade även planen om att klippa Mårten påväg ut i bilen. Anledningen till att jag får lite kalla fötter är för att jag inte tycker att han har svettats jättemycket när jag ridit, och att han inte har fått sin riktiga vinterpäls ännu. Sen är jag samtidigt lite kluven för jag vill inte att han ska stå och frysa om han nu ändå svettas och på så vis bli sjuk för att han har så tjock päls som han har nu. 
 
Jag ska nog vänta i alla fall två veckor till innan jag klipper honom, så kanske jag slipper klippa honom mer än en gång i vinter. Det vore ju ganska skönt!
 
Jag har för mig att min häst hade vita ben när jag åkte från stallet igår...
PUBLICERAT 2012-10-14 | 23:50:14 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Precis som vanligt blev min planerade dag något helt annat när jag kom till stallet! Ösregn och iskallt ute fick mig att snabbt ändra planerna (om det inte blev bättre väder). Hämtade in pojkarna (Mårten och Frost) direkt när jag kom och de var ganska nöjda med att få komma in i värmen. Mårten fick på sig ett varmt fleecetäcke för han såg ganska frusen ut måste jag säga.
 
Jag ändrade även planen om att klippa Mårten påväg ut i bilen. Anledningen till att jag får lite kalla fötter är för att jag inte tycker att han har svettats jättemycket när jag ridit, och att han inte har fått sin riktiga vinterpäls ännu. Sen är jag samtidigt lite kluven för jag vill inte att han ska stå och frysa om han nu ändå svettas och på så vis bli sjuk för att han har så tjock päls som han har nu. 
 
Jag ska nog vänta i alla fall två veckor till innan jag klipper honom, så kanske jag slipper klippa honom mer än en gång i vinter. Det vore ju ganska skönt!
 
Jag har för mig att min häst hade vita ben när jag åkte från stallet igår...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0