Dagens motionering.

Idag longerades Mårten! Jag brukar inte tycka om att longera hästar, då jag anser att man gör det för att få fram en hälta och inte i träningsyfte (kan man tömköra istället), men det var så längesen nu och jag kände att det var bättre än att rida idag.
 
Han skötte sig bra från start, trots att det regnade och var lite tråkigt väder. Hade på honom ett regntäcke med hals, så han var rätt skyddad från regnet.
 
Jag skrittade honom i ca 10 min innan jag satte igång honom i trav. Travade nästan lika länge och sedan fick han galoppera en del. Bytte sedan varv och gjorde likadant där. Efter sista galoppen släppte han igenom jättefint och gick i en avslappnad och fin form. Han var duktig idag!
 
Mr. Nyfiken!
PUBLICERAT 2012-10-13 | 23:38:11 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag longerades Mårten! Jag brukar inte tycka om att longera hästar, då jag anser att man gör det för att få fram en hälta och inte i träningsyfte (kan man tömköra istället), men det var så längesen nu och jag kände att det var bättre än att rida idag.
 
Han skötte sig bra från start, trots att det regnade och var lite tråkigt väder. Hade på honom ett regntäcke med hals, så han var rätt skyddad från regnet.
 
Jag skrittade honom i ca 10 min innan jag satte igång honom i trav. Travade nästan lika länge och sedan fick han galoppera en del. Bytte sedan varv och gjorde likadant där. Efter sista galoppen släppte han igenom jättefint och gick i en avslappnad och fin form. Han var duktig idag!
 
Mr. Nyfiken!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0