Dagens ridpass

Idag blev det en uteritt faktiskt. Hade planerat ett dressyrpass men när vädret tillät tyckte jag det skulle vara roligt med en uteritt med mycket galopp - vilket Mårten höll med om.

Han var spänd och okoncentrerad i början men blev finare efter hand. När vi väl kom till galoppen var han dock som ett yrväder och vad överallt och ingenstans. Kommer ha träningavärk i armar och ben imorgon kan jag nog tänka mig, för så mycket tror jag aldrig jag har fått hålla i honom...

Tillbaka i stallet var Mårten nöjd och glad och alldeles, alldeles genomsvett.

Imorgon ska vi skritta mycket och träna på skänkelvikningar. Kommer bara att jogga honom lite för att lindra träningsvärken som även han säkerligen kommer ha.

PUBLICERAT 2012-11-27 | 23:09:09 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag blev det en uteritt faktiskt. Hade planerat ett dressyrpass men när vädret tillät tyckte jag det skulle vara roligt med en uteritt med mycket galopp - vilket Mårten höll med om.

Han var spänd och okoncentrerad i början men blev finare efter hand. När vi väl kom till galoppen var han dock som ett yrväder och vad överallt och ingenstans. Kommer ha träningavärk i armar och ben imorgon kan jag nog tänka mig, för så mycket tror jag aldrig jag har fått hålla i honom...

Tillbaka i stallet var Mårten nöjd och glad och alldeles, alldeles genomsvett.

Imorgon ska vi skritta mycket och träna på skänkelvikningar. Kommer bara att jogga honom lite för att lindra träningsvärken som även han säkerligen kommer ha.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0