Måndagen den 6 februari 2012

Hej bloggen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen så jag tänkte att det var tid att uppdatera lite. Sitter just nu på historialektion i skolan, men slutar om en kvart och ska då vidare till en vän. 

Har varit lite si och så med ridningen senaste veckan, har varit lite lat. Men Mårtenpållen reds i alla fall igår, efter en 20 minuters lång framskrittning tillsammans med en kompis som promenerade med sin häst gick vi in i ridhuset och jobbade igenom lite böjande och mjukgörande grejer. Gjorde en del åttvolter med mindre volter i sig på varje diagonal, samt serpentiner och vanliga volter. Blev mycket volter och man märkte att han slappnade av bra i travarbetet.

Så skönt att vi kommit en lång bit på vägen även om vi inte är ända framme ännu. I galoppen blir han nämnligen lite spänd, framför allt i vänster varv. Ville inte riktigt släppa igenom där trots att jag försökte leda och ställa så mycket det gick, men han höll emot som tusan. Men det kommer det med tror jag nog. 

Idag blir det en långdag i hagen för Mårtens del. Och imorgon ska jag se om jag inte kan köra på en längre framskrittning igen och sedan lite dressyrarbete på det. Lite skänkelvikningar och sådant behövligt. Sen tror jag att jag ska försöka ta och fixa ihop en träning nu när jag ändå har praktik och är i stallet hela dagarna. 

Det var allt för idag tror jag nog!

Peace out!
PUBLICERAT 2012-02-06 | 15:02:10 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen så jag tänkte att det var tid att uppdatera lite. Sitter just nu på historialektion i skolan, men slutar om en kvart och ska då vidare till en vän. 

Har varit lite si och så med ridningen senaste veckan, har varit lite lat. Men Mårtenpållen reds i alla fall igår, efter en 20 minuters lång framskrittning tillsammans med en kompis som promenerade med sin häst gick vi in i ridhuset och jobbade igenom lite böjande och mjukgörande grejer. Gjorde en del åttvolter med mindre volter i sig på varje diagonal, samt serpentiner och vanliga volter. Blev mycket volter och man märkte att han slappnade av bra i travarbetet.

Så skönt att vi kommit en lång bit på vägen även om vi inte är ända framme ännu. I galoppen blir han nämnligen lite spänd, framför allt i vänster varv. Ville inte riktigt släppa igenom där trots att jag försökte leda och ställa så mycket det gick, men han höll emot som tusan. Men det kommer det med tror jag nog. 

Idag blir det en långdag i hagen för Mårtens del. Och imorgon ska jag se om jag inte kan köra på en längre framskrittning igen och sedan lite dressyrarbete på det. Lite skänkelvikningar och sådant behövligt. Sen tror jag att jag ska försöka ta och fixa ihop en träning nu när jag ändå har praktik och är i stallet hela dagarna. 

Det var allt för idag tror jag nog!

Peace out!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0