Update!

Hej bloggen.
Once again var det ett bra tag sen sedan jag skrev, dock av en annan anledning än glömska eller ork nu. Vi har haft lite sjukdomar i stallet där Mårten står uppstallad, vilket har gjort att jag inte kunnat rida och har därför också skitit i att skriva, hehe. Mårten har icke varit sjuklig, utan har mått bra genom hela sjukperioden, men för att vara på den säkra sidan ställde jag av honom och så fick han gå i sin hage dygnet runt och slippa påfrestningar.

Nu är jag i igångssättningsprocessen av honom, så de fyra senaste dagarna har jag bara skrittat. Två dagars uteritt och två dagar lite bomövningar nu. Imorgon ska han få vila litet då jag jobbar 11 timmar och på måndag tror jag minsann att jag ska trava en stund bara för att känna av. Han har trots allt bara stått i ca två veckor och låg egentligen i ganska hård träning innan dess, men känner att det är bättre att ta det lugnt framåt istället för att jäkta. Hade superdupergärna åkt ut på några hopptävlingar också, men det får vänta tills konditionen har bättrats på igen. Dock har Lammhult en lokal i början på Augusti som jag är sugen att åka på. Hoppas vi är igång tills dess.


onormal häst.
PUBLICERAT 2011-07-09 | 18:20:27 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen.
Once again var det ett bra tag sen sedan jag skrev, dock av en annan anledning än glömska eller ork nu. Vi har haft lite sjukdomar i stallet där Mårten står uppstallad, vilket har gjort att jag inte kunnat rida och har därför också skitit i att skriva, hehe. Mårten har icke varit sjuklig, utan har mått bra genom hela sjukperioden, men för att vara på den säkra sidan ställde jag av honom och så fick han gå i sin hage dygnet runt och slippa påfrestningar.

Nu är jag i igångssättningsprocessen av honom, så de fyra senaste dagarna har jag bara skrittat. Två dagars uteritt och två dagar lite bomövningar nu. Imorgon ska han få vila litet då jag jobbar 11 timmar och på måndag tror jag minsann att jag ska trava en stund bara för att känna av. Han har trots allt bara stått i ca två veckor och låg egentligen i ganska hård träning innan dess, men känner att det är bättre att ta det lugnt framåt istället för att jäkta. Hade superdupergärna åkt ut på några hopptävlingar också, men det får vänta tills konditionen har bättrats på igen. Dock har Lammhult en lokal i början på Augusti som jag är sugen att åka på. Hoppas vi är igång tills dess.


onormal häst.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0