Dagen

Idag körde jag som bestämt på lite intervallträning. Han skötte sig as usual och fortsatte även idag med att gå i en väldigt låg och fri form. Det blev lite jobbigt i galoppen ibland när han var så låg i huvudet att jag t.o.m fick dra upp det lite försiktigt på honom, men det gick bra ändå. Han skötte sig trots att banan vi red på vart tung och blöt och han återgick till normal andning ganska fort efter galoppen.

Gjorde så att jag värmde upp med skrittövningar, gjorde lite skänkelvikningar och så. Gjorde det även i trav sedan för att testa hur han lyssnade för hjälperna. Han lyssnar bättre till högerskänkeln än för vänsterskänkeln. Sedan galopperade jag ungefär tre varv i en volt i både vänster och höger galopp och efter det skrittade jag i några minuter innan jag började själva intervallerna.

Körde på skritt 2 min och galopp 2 min. De första två varven i galopp stod jag upp i lätt sits och bara lät honom rulla på. Efter det satte jag mig ner och jobbade honom i lite kortare galopp men körde bara 1 min galopp men fortfarande 2 min skritt. Som sagt återgick han till normal andning på de två minuterna, så han har nog bättre kondition än vad jag trodde!

Anmälde mig även till en lokal tävling den 7/8 ikväll också. 90cm i och med att vi inte kommer hinna träna sådär supermycket innan det är dags. Men nu ska vi i alla fall komma igång och tävla! Ska ju dock utomlands ett tag i både Augusti och September så där missar vi ju lite men det blir nog bra hoppas jag.


FinMårten i hagen!
PUBLICERAT 2011-07-20 | 23:19:26 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag körde jag som bestämt på lite intervallträning. Han skötte sig as usual och fortsatte även idag med att gå i en väldigt låg och fri form. Det blev lite jobbigt i galoppen ibland när han var så låg i huvudet att jag t.o.m fick dra upp det lite försiktigt på honom, men det gick bra ändå. Han skötte sig trots att banan vi red på vart tung och blöt och han återgick till normal andning ganska fort efter galoppen.

Gjorde så att jag värmde upp med skrittövningar, gjorde lite skänkelvikningar och så. Gjorde det även i trav sedan för att testa hur han lyssnade för hjälperna. Han lyssnar bättre till högerskänkeln än för vänsterskänkeln. Sedan galopperade jag ungefär tre varv i en volt i både vänster och höger galopp och efter det skrittade jag i några minuter innan jag började själva intervallerna.

Körde på skritt 2 min och galopp 2 min. De första två varven i galopp stod jag upp i lätt sits och bara lät honom rulla på. Efter det satte jag mig ner och jobbade honom i lite kortare galopp men körde bara 1 min galopp men fortfarande 2 min skritt. Som sagt återgick han till normal andning på de två minuterna, så han har nog bättre kondition än vad jag trodde!

Anmälde mig även till en lokal tävling den 7/8 ikväll också. 90cm i och med att vi inte kommer hinna träna sådär supermycket innan det är dags. Men nu ska vi i alla fall komma igång och tävla! Ska ju dock utomlands ett tag i både Augusti och September så där missar vi ju lite men det blir nog bra hoppas jag.


FinMårten i hagen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0