Avramling från min hästapålle.

Hej!
I tisdags var jag på en hoppträning med min kära häst. Den började sisådär, mellandelen var rätt dålig och slutet kändes jättebra! Jag ramlade faktiskt av. Det är inte något jag brukar göra, verkligen inte. Första gången jag ramlade av Mårten, men det ska ju vara en första gång för allt. Det gick i alla fall bra och jag slog mig icke. Så det var ingen fara. Jag brukar alltid bli lite osäker när jag ramlat av, men jag kände mig verkligen hur säker som helst när jag satt upp igen och bara red. Var så himla skönt med den känslan!

Efter avramlingen sen gick det i alla fall bra. Vi tränade lite inför tävlingen på söndag så hoppade 90cm. Han kom in väldigt lugnt och väntade verkligen på mig fram till hindrena och det kändes jättebra. Blev verkligen nöjd med honom!

Idag ska jag rida ut, bort till Hanaslöv och galoppera upp för skidbacken där. Imorgon ska jag nog rida lite över cavalettisar och sen på lördag skrittar jag nog och joggar kanske lite. Det är så min planering ser ut nu i alla fall. Så hoppas jag att han går lika fint på tävlingen som han gjorde i tisdags. Hihi.

Peace.
PUBLICERAT 2011-04-28 | 10:18:27 | KATEGORI Allmänt | 2 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!
I tisdags var jag på en hoppträning med min kära häst. Den började sisådär, mellandelen var rätt dålig och slutet kändes jättebra! Jag ramlade faktiskt av. Det är inte något jag brukar göra, verkligen inte. Första gången jag ramlade av Mårten, men det ska ju vara en första gång för allt. Det gick i alla fall bra och jag slog mig icke. Så det var ingen fara. Jag brukar alltid bli lite osäker när jag ramlat av, men jag kände mig verkligen hur säker som helst när jag satt upp igen och bara red. Var så himla skönt med den känslan!

Efter avramlingen sen gick det i alla fall bra. Vi tränade lite inför tävlingen på söndag så hoppade 90cm. Han kom in väldigt lugnt och väntade verkligen på mig fram till hindrena och det kändes jättebra. Blev verkligen nöjd med honom!

Idag ska jag rida ut, bort till Hanaslöv och galoppera upp för skidbacken där. Imorgon ska jag nog rida lite över cavalettisar och sen på lördag skrittar jag nog och joggar kanske lite. Det är så min planering ser ut nu i alla fall. Så hoppas jag att han går lika fint på tävlingen som han gjorde i tisdags. Hihi.

Peace.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Josäfin :>

DÖ SNYGG BLOGG! :D

2011-04-28 @ 20:50:43
URL: http://jossanamigo.blogg.se/



POSTAT AV: Josäfin :>

DÖ SNYGG BLOGG! :D

2011-04-28 @ 20:50:46
URL: http://jossanamigo.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0