26 januari 2014

Hej bloggen. Den senaste veckan har Mårten varit igång på riktigt för första gången sedan han skadade sig. Har ridit varje dag förutom en, då han fick vila. Det var länge sedan som jag hade ett sådant sug efter att rida som jag har nu, även om det inte alltid går bra. Har dock mestadels tillbringat tiden i skogen, med Karro. Vi har så galet roligt när vi rider ut, och har hittat så fina nya vägar så det är svårt att hålla sig borta därifrån. 
 
Tisdag - lördag så har jag ridit i skogen eller på vägarna runt omkring stallet. Tre dagar med Karro och två dagar ensam. Ridpasset idag tillbringade jag på banan. Har provat ett nytt bett den senaste veckan också, ett tredelat bett i mässing som ska göra att hästarna tuggar lite mer på bettet. Mårten har fungerat bra på det och det har skummat fint runt munnen på honom under alla ridpass. 
 
Idag red jag som sagt på banan, för första gången på länge. Jag har hållt mig därifrån så mycket jag har kunnat senaste veckorna främst för att jag inte riktigt får bot på våra problem. Jag får inte Mårten att komma till arbete så väl som han ska på ridbanan och väljer därför att rida ut istället där det faller mer naturligt till arbete. Idag tog jag på gummisnodden för att försöka visa honom framåt neråt med huvudet. Annars brukar det ta nästan en timme innan Mårten slappnar av och börjar sänka huvudet, vilket kan vara lite krångligt under ett ridpass på banan. Men, gummisnodden fungerade bra och han hittade en bra form tidigt i passet och kunde koncentrera sig på mig och vad jag ville. Det kändes inte klockrent direkt, men det var ett steg närmare än där vi har varit innan. 
 
Jag känner att jag verkligen behöver träna för tränare och hitta tillbaka till den fina ridbarheten som Mårten hade under sommaren 2012. Då flöt det på och allt kändes inte tungt som det gör nu. Jag tror och hoppas på att vi kan hitta tillbaka till ridningen som vi hade då, och sedan utveckla den! Nu gäller det bara att jag hittar alla muskler också, och börjar träna upp dem. Träning utanför stallet vore ju inte allt för fel, så det ska jag försöka komma igång med inom den närmsta tiden.
 
 
 
PUBLICERAT 2014-01-26 | 22:15:19 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen. Den senaste veckan har Mårten varit igång på riktigt för första gången sedan han skadade sig. Har ridit varje dag förutom en, då han fick vila. Det var länge sedan som jag hade ett sådant sug efter att rida som jag har nu, även om det inte alltid går bra. Har dock mestadels tillbringat tiden i skogen, med Karro. Vi har så galet roligt när vi rider ut, och har hittat så fina nya vägar så det är svårt att hålla sig borta därifrån. 
 
Tisdag - lördag så har jag ridit i skogen eller på vägarna runt omkring stallet. Tre dagar med Karro och två dagar ensam. Ridpasset idag tillbringade jag på banan. Har provat ett nytt bett den senaste veckan också, ett tredelat bett i mässing som ska göra att hästarna tuggar lite mer på bettet. Mårten har fungerat bra på det och det har skummat fint runt munnen på honom under alla ridpass. 
 
Idag red jag som sagt på banan, för första gången på länge. Jag har hållt mig därifrån så mycket jag har kunnat senaste veckorna främst för att jag inte riktigt får bot på våra problem. Jag får inte Mårten att komma till arbete så väl som han ska på ridbanan och väljer därför att rida ut istället där det faller mer naturligt till arbete. Idag tog jag på gummisnodden för att försöka visa honom framåt neråt med huvudet. Annars brukar det ta nästan en timme innan Mårten slappnar av och börjar sänka huvudet, vilket kan vara lite krångligt under ett ridpass på banan. Men, gummisnodden fungerade bra och han hittade en bra form tidigt i passet och kunde koncentrera sig på mig och vad jag ville. Det kändes inte klockrent direkt, men det var ett steg närmare än där vi har varit innan. 
 
Jag känner att jag verkligen behöver träna för tränare och hitta tillbaka till den fina ridbarheten som Mårten hade under sommaren 2012. Då flöt det på och allt kändes inte tungt som det gör nu. Jag tror och hoppas på att vi kan hitta tillbaka till ridningen som vi hade då, och sedan utveckla den! Nu gäller det bara att jag hittar alla muskler också, och börjar träna upp dem. Träning utanför stallet vore ju inte allt för fel, så det ska jag försöka komma igång med inom den närmsta tiden.
 
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0