16 januari 2014

Hej bloggen. Idag var det friseringsdags med Mårten. Egentligen har det varit det allt för länge men jag är lite lat och har inte riktigt tagit tag i det. Dessutom har jag inte heller haft någon anledning till det eftersom vi bara rider hemma och för ingen annan än djuren i naturen. Men, idag blev det av i varje fall, och Mårten stod som en pärla under hela tiden. Halvsov lite ibland och lyssnade efter traktorn som höll på att köra bort gödslet på gödselplattan. Duktig pålle!
 
Före:
 
Efter:
 
 
Efter friseringen red jag på banan. Jag höll även till där igår och gjorde samma övningar som idag. Igår satt jag och letade lite på internet efter övningar som lossar upp hästen och får den att lyssna bra för hjälperna. Jag hittade en övning där du gör om en volt till en liten fyrkant istället, och vänder vid varje hörn lite som en bakdelsvändning för att sedan rakrikta till nästa hörn. 
 
Övningen passade oss jättebra och när vi hade gjort den några gånger och fått lite kläm om hur den skulle vara så var det utan problem för Mårten, och visst märktes det resultat. Han tuggade på bettet, blev lyhörd för mig och arbetade på fint i både trav och galopp efter skritten sedan. Den här övningen går att göra i alla gångarter, men jag har enbart gjort den i skritt än så länge. Förhoppningsvis är det en dag då vi klarar den i både trav och galopp men den dagen är icke kommen ännu! 
 
Idag red jag bara i skritt och trav och Mårten kändes helt okej i slutet. Hade velat rida ett tag till och verkligen mjuka upp honom så han blev helt loss, men jag hade lite tidspress och ville gärna inte rida för länge då. Imorgon och helgen kommer vara ganska fullt upp för mig, men på måndag ska vi nog fortsätta på samma kula!
PUBLICERAT 2014-01-16 | 18:45:47 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen. Idag var det friseringsdags med Mårten. Egentligen har det varit det allt för länge men jag är lite lat och har inte riktigt tagit tag i det. Dessutom har jag inte heller haft någon anledning till det eftersom vi bara rider hemma och för ingen annan än djuren i naturen. Men, idag blev det av i varje fall, och Mårten stod som en pärla under hela tiden. Halvsov lite ibland och lyssnade efter traktorn som höll på att köra bort gödslet på gödselplattan. Duktig pålle!
 
Före:
 
Efter:
 
 
Efter friseringen red jag på banan. Jag höll även till där igår och gjorde samma övningar som idag. Igår satt jag och letade lite på internet efter övningar som lossar upp hästen och får den att lyssna bra för hjälperna. Jag hittade en övning där du gör om en volt till en liten fyrkant istället, och vänder vid varje hörn lite som en bakdelsvändning för att sedan rakrikta till nästa hörn. 
 
Övningen passade oss jättebra och när vi hade gjort den några gånger och fått lite kläm om hur den skulle vara så var det utan problem för Mårten, och visst märktes det resultat. Han tuggade på bettet, blev lyhörd för mig och arbetade på fint i både trav och galopp efter skritten sedan. Den här övningen går att göra i alla gångarter, men jag har enbart gjort den i skritt än så länge. Förhoppningsvis är det en dag då vi klarar den i både trav och galopp men den dagen är icke kommen ännu! 
 
Idag red jag bara i skritt och trav och Mårten kändes helt okej i slutet. Hade velat rida ett tag till och verkligen mjuka upp honom så han blev helt loss, men jag hade lite tidspress och ville gärna inte rida för länge då. Imorgon och helgen kommer vara ganska fullt upp för mig, men på måndag ska vi nog fortsätta på samma kula!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0