Härlig dag i stallet + dagens ridpass.

Idag blev det äntligen ridning på min häst. Han har vilat i en vecka då han blev dålig i benen och när han blev bra blev jag istället sjuk. Alltid är det något. Jag är fortfarande inte frisk men känner mig inte så dålig att jag inte orkar rida. Dessutom gör det mycket med energin när man får komma ut på en härlig runda i solnedgången på en väldigt glad och pigg häst.
 
Jag och Anna red nämligen ut en runda i skogen. Vi skrittade bara med hästarna men Mårten var framåt och glad. Väldigt nyfiken och rolig att rida trots att han var lite seg för hjälperna (speciellt förhållningarna). Efter skogsrundan (tar ca 20 min) så red vi ner på banan och jag skrittade och travade lite. Mårren kändes jättefin och relativt mjuk i sidorna. Han frustade galet mycket i traven och några helt ok övergångar kunde vi få till. Red bara en liten, liten stund för att känna igenom honom och jag tyckte han var så fin så jag avslutade efter bara några varv i trav.
 
Efter att vi ridit klart så provade vi en ny sadel. Sadeln tillhör en tjej som brukar hjälpa oss i stallet men som inte har någon egen häst och vill sälja sina sadlar. Den ena låg superbra på min fina häst så den ska jag rida lite i och känna efter. Hoppas på att den verkligen passar. Det finns plats för Mårren att ändra sig och bygga muskler men den ligger an överallt och klämmer ingenstans. Hoppas den är skön att rida i också!
 
Hon kände även igenom Mårten lite och började massera honom helt sådär improviserat och det gjorde inte mig någonting! Mårten stod och njöt och när hon masserat honom en stund såg man hur blodkärlen syntes jätteväl genom huden på de ställen där hon masserat. Det var skoj att se Mårten verkligen njuta och jag ska försöka lära mig det så att jag kan göra det. Jag är dock väldigt klen i mina händer och leder så jag har svårt för att ta i tillräckligt men det måste ju gå att lära sig på något vis!
 
Det blev en väldigt bra stalldag med mycket skoj och trevligt sällskap!
.
PUBLICERAT 2013-03-25 | 21:27:42 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag blev det äntligen ridning på min häst. Han har vilat i en vecka då han blev dålig i benen och när han blev bra blev jag istället sjuk. Alltid är det något. Jag är fortfarande inte frisk men känner mig inte så dålig att jag inte orkar rida. Dessutom gör det mycket med energin när man får komma ut på en härlig runda i solnedgången på en väldigt glad och pigg häst.
 
Jag och Anna red nämligen ut en runda i skogen. Vi skrittade bara med hästarna men Mårten var framåt och glad. Väldigt nyfiken och rolig att rida trots att han var lite seg för hjälperna (speciellt förhållningarna). Efter skogsrundan (tar ca 20 min) så red vi ner på banan och jag skrittade och travade lite. Mårren kändes jättefin och relativt mjuk i sidorna. Han frustade galet mycket i traven och några helt ok övergångar kunde vi få till. Red bara en liten, liten stund för att känna igenom honom och jag tyckte han var så fin så jag avslutade efter bara några varv i trav.
 
Efter att vi ridit klart så provade vi en ny sadel. Sadeln tillhör en tjej som brukar hjälpa oss i stallet men som inte har någon egen häst och vill sälja sina sadlar. Den ena låg superbra på min fina häst så den ska jag rida lite i och känna efter. Hoppas på att den verkligen passar. Det finns plats för Mårren att ändra sig och bygga muskler men den ligger an överallt och klämmer ingenstans. Hoppas den är skön att rida i också!
 
Hon kände även igenom Mårten lite och började massera honom helt sådär improviserat och det gjorde inte mig någonting! Mårten stod och njöt och när hon masserat honom en stund såg man hur blodkärlen syntes jätteväl genom huden på de ställen där hon masserat. Det var skoj att se Mårten verkligen njuta och jag ska försöka lära mig det så att jag kan göra det. Jag är dock väldigt klen i mina händer och leder så jag har svårt för att ta i tillräckligt men det måste ju gå att lära sig på något vis!
 
Det blev en väldigt bra stalldag med mycket skoj och trevligt sällskap!
.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0