Vårens största I-landsproblem.

Trots att jag är så grymt glad när det börjar tina upp i markerna, så hatar jag det innerst inne lite ändå. Inte är det för att det är jobbigt att det är blött, och inte för att det blir ruggigt och regnar mycket. Nej, det är för den förbannade leran som min häst prombt ska rulla sig i - varje dag! 
 
Mårten är en sådan smutsgris, vilket jag visste om när jag fick hem honom. Men det skär lite i hjärtat när han varje dag kommer in och ser ut som om han är helbrun. Det är tur att han går med täcke, för hade han inte gjort det hade jag nog fått stå och skrubba x antal timmar varje dag. Speciellt om han inte hade varit klippt! Vissa dagar ser man knappt att Mårren faktiskt har fyra vita strumpor.
 


PUBLICERAT 2013-01-05 | 18:57:00 | KATEGORI Vardagen | 2 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trots att jag är så grymt glad när det börjar tina upp i markerna, så hatar jag det innerst inne lite ändå. Inte är det för att det är jobbigt att det är blött, och inte för att det blir ruggigt och regnar mycket. Nej, det är för den förbannade leran som min häst prombt ska rulla sig i - varje dag! 
 
Mårten är en sådan smutsgris, vilket jag visste om när jag fick hem honom. Men det skär lite i hjärtat när han varje dag kommer in och ser ut som om han är helbrun. Det är tur att han går med täcke, för hade han inte gjort det hade jag nog fått stå och skrubba x antal timmar varje dag. Speciellt om han inte hade varit klippt! Vissa dagar ser man knappt att Mårren faktiskt har fyra vita strumpor.
 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Hanna♥

jättebra blogg :) mårten verkar superfin.. red förut i 8 år själv :)

Svar: Tack så mycket! Ja han är den finaste (i mina ögon i varje fall).Jaså? :) Jag tror inte jag skulle kunna sluta med ridningen och hästarna!
Frida Holgersson

2013-01-06 @ 10:48:09
URL: http://hannanereps.blogg.se/



POSTAT AV: Julia

Melroose är också en riktig smutsgris!

Sv. Ja, men precis. Tycker också de har en förvrängd verklighetsuppfattning..!

Svar: De är väl oftast det, hästapållarna ;>
Frida Holgersson

2013-01-07 @ 23:01:02
URL: http://ohjuliet.blogg.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0