Nytt år betyder nya regler i TR.

De nya TR-ändringarna är publicerade, och man kan läsa dem här.
 
Jag har suttit och kollat igenom TR I och TR II och jag tycker nog inte att några av bestämmelserna var knasiga. Bestämmelsen om anmälningsavgiften som kan tas ut vid anmälning (100kr) tycker jag kan vara ett bra sätt för tävlingsarrangörer att få ett hum om hur många det kommer komma på tävlingen.
 
Tanken är ju att den avgiften ska ta bort alla ryttare som anmäler sig för att få en plats men sedan avanmäler sig för att de inte vill vara med på tävlingen. Jag tror faktiskt att den regeln kan fungera ganska bra till det. Man får tänka till en gång extra innan man anmäler sig, helt enkelt. Dessutom är det ju inget som är skrivit i sten. Fungerar det inte, så kommer det inte skrivas in. Regeln är på test under 2013.
 
PUBLICERAT 2013-01-02 | 12:48:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De nya TR-ändringarna är publicerade, och man kan läsa dem här.
 
Jag har suttit och kollat igenom TR I och TR II och jag tycker nog inte att några av bestämmelserna var knasiga. Bestämmelsen om anmälningsavgiften som kan tas ut vid anmälning (100kr) tycker jag kan vara ett bra sätt för tävlingsarrangörer att få ett hum om hur många det kommer komma på tävlingen.
 
Tanken är ju att den avgiften ska ta bort alla ryttare som anmäler sig för att få en plats men sedan avanmäler sig för att de inte vill vara med på tävlingen. Jag tror faktiskt att den regeln kan fungera ganska bra till det. Man får tänka till en gång extra innan man anmäler sig, helt enkelt. Dessutom är det ju inget som är skrivit i sten. Fungerar det inte, så kommer det inte skrivas in. Regeln är på test under 2013.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0