21 januari 2013

Nu har jag ätit middag, kollat på farmen och satt mig i sängen för att göra ingenting resten av kvällen! Har haft en ganska effektiv förmiddag idag, hann med det mesta som jag skulle. Med vissa ändringar.
 
Jag mockade, fixade kraft och hösilage som planerat (med små pauser för kel med kisseungen i stallet). Jag gick sedan in i sadelkammaren och letade fram tränsdelar för att kunna sätta ihop ett nytt träns med Mårtens andra favorittredelade bett på. Smörjde upp det och gjorde det fint. 
 
Sedan blev det lite pratpaus med Anna som har kommit hem från några veckor i Skåne, innan hon ska åka tillbaka igen på onsdag. Insåg ganska snabbt att jag inte skulle hinna rida dock, men ville ändå göra någonting med pållen min. En liten promenad på 20 minuter och 1,5km blev det. Olik terräng med både oplogat och plogat. Mårten var pigg och glad som vanligt! Efter det fick han sedan sin lunch i hagen - till sin lycka.
 
 
PUBLICERAT 2013-01-21 | 21:23:11 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag ätit middag, kollat på farmen och satt mig i sängen för att göra ingenting resten av kvällen! Har haft en ganska effektiv förmiddag idag, hann med det mesta som jag skulle. Med vissa ändringar.
 
Jag mockade, fixade kraft och hösilage som planerat (med små pauser för kel med kisseungen i stallet). Jag gick sedan in i sadelkammaren och letade fram tränsdelar för att kunna sätta ihop ett nytt träns med Mårtens andra favorittredelade bett på. Smörjde upp det och gjorde det fint. 
 
Sedan blev det lite pratpaus med Anna som har kommit hem från några veckor i Skåne, innan hon ska åka tillbaka igen på onsdag. Insåg ganska snabbt att jag inte skulle hinna rida dock, men ville ändå göra någonting med pållen min. En liten promenad på 20 minuter och 1,5km blev det. Olik terräng med både oplogat och plogat. Mårten var pigg och glad som vanligt! Efter det fick han sedan sin lunch i hagen - till sin lycka.
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0