Om Mårten!

Mårten, eller Mårtis, Mårre, Grisen, Prinsen (kärt barn har många namn) är min halvblodsvalack som jag har ägt sedan Augusti 2011. Mårten har dock funnits hos mig ett tag längre än så, närmare bestämt sedan November 2010. 

Mårten är en glad häst, som har mycket i huvudet. Han är väldigt lugn och världens snällaste, men har sina stunder då han förvånar både mig och nära och kära. Han är en otroligt trevlig och sympatisk häst, som aldrig skulle vilja någon illa. En perfekt första-häst helt enkelt!

Han älskar att hoppa, och speciellt när det går fort. Men han tycker inte att dressyren är så pjåkig heller och försöker alltid sitt bästa, trots mattes frustrationer ibland. En rättvis häst som går rätt om man gör rätt! Kräver en del arbete men är inte svårriden.


Mårten är min pärla och kommer finnas hos mig till den dag han längre inte orkar mer!
Han är min och så ska det förbli :)



PUBLICERAT 2012-07-11 | 23:51:05 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mårten, eller Mårtis, Mårre, Grisen, Prinsen (kärt barn har många namn) är min halvblodsvalack som jag har ägt sedan Augusti 2011. Mårten har dock funnits hos mig ett tag längre än så, närmare bestämt sedan November 2010. 

Mårten är en glad häst, som har mycket i huvudet. Han är väldigt lugn och världens snällaste, men har sina stunder då han förvånar både mig och nära och kära. Han är en otroligt trevlig och sympatisk häst, som aldrig skulle vilja någon illa. En perfekt första-häst helt enkelt!

Han älskar att hoppa, och speciellt när det går fort. Men han tycker inte att dressyren är så pjåkig heller och försöker alltid sitt bästa, trots mattes frustrationer ibland. En rättvis häst som går rätt om man gör rätt! Kräver en del arbete men är inte svårriden.


Mårten är min pärla och kommer finnas hos mig till den dag han längre inte orkar mer!
Han är min och så ska det förbli :)



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0