Dagens

Idag provade jag att rida på hacket för första gången någonsin, och gud vilken skillnad det var! Helt plötsligt slapp både M och jag att tjabba med hans mun och bettet och kunde koncentrera oss så mycket mer på ridningen. Provade först lite i ridhuset då jag inte visste hur han skulle reagera och jag vill gärna vara innanför väggar om jag inte skulle få stopp på honom, men det fungerade bra så jag red ut på stora banan och red där istället.

Han går lite bakom hand ibland, men jag tror det är mest för att han inte har styrkan att bära upp sig hela tiden. Sen är han nog lite lat också men det är sådant som försvinner med träningen tror jag. Ju starkare han blir desto mindre "olater" kommer han ju hålla på med.

Ska fixa och trixa lite med hacket också, så det sitter lite bättre.

Ful bild på fin häst!
PUBLICERAT 2011-07-13 | 22:17:01 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag provade jag att rida på hacket för första gången någonsin, och gud vilken skillnad det var! Helt plötsligt slapp både M och jag att tjabba med hans mun och bettet och kunde koncentrera oss så mycket mer på ridningen. Provade först lite i ridhuset då jag inte visste hur han skulle reagera och jag vill gärna vara innanför väggar om jag inte skulle få stopp på honom, men det fungerade bra så jag red ut på stora banan och red där istället.

Han går lite bakom hand ibland, men jag tror det är mest för att han inte har styrkan att bära upp sig hela tiden. Sen är han nog lite lat också men det är sådant som försvinner med träningen tror jag. Ju starkare han blir desto mindre "olater" kommer han ju hålla på med.

Ska fixa och trixa lite med hacket också, så det sitter lite bättre.

Ful bild på fin häst!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0