Min årsöverblick!

Jag tänkte att jag gör en årsöverblick över mitt år 2010! Jag har faktiskt aldrig gjort det, så det blir nog rätt svårt...

  • JANUARI
När året började hade jag icke någon häst, men det var någon gång under januari månad som jag började leta efter en foderhäst! Hittade en häst från trakten som verkligen inte var stor. Bara 152cm hög, och det var meningen att det skulle bli en provridning. Det blev det dock aldrig.

  • FEBRUARI
I februari fortsatte letandet, utan några hittade hästar. Jag åkte iväg med några vänner till Göteborg Horse Show och hade det jäkligt roligt! Annars hände inget i hästväg. Jag var väldigt mycket i stallet och hjälpte till på lektioner på kvällarna!

  • MARS
Några dagar in i mars fick jag ett mail från en hästägare som trodde hon hade hästen för mig. Efter mycket mailande blev det en provridning och jag tyckte bra om den hästen.

  • APRIL
Under April månad var jag åter igen och provred hästen men tittade även lite på hästar över nätet. Hittade ingenting som verkade passa mig.

  • MAJ
I maj provred jag de sista gångerna och det bestämdes att jag skulle ta hem hästen på prov över sommaren. Vi skrev kontrakt och jag gjorde i ordning i stallet här hemma för att hästen skulle komma.

  • JUNI
Det var i juni som vi tog hem hästen till mitt stall! Började rida dagligen efter det. Slutade även ettan.

  • JULI
Någon gång under juli började jag känna att den här hästen inte var något för mig då hon var fruktansvärt svårriden och inte alls passade min ridstil. Men tänkte i alla fall ha kvar hästen till kontraktet gick ut. I slutet av månaden var jag med på ett ridläger och den helgen gick hästen jättebra. Fick nytt hopp igen!

  • AUGUSTI
Insåg att denna häst inte var något för mig. Lämnade tillbaka henne i slutet av augusti och kände mig fruktansvärt lättad. I augusti fyllde jag även 17 och jag firades här hemma. Skolan började igen, även ridskolan uppe på klubben.

  • SEPTEMBER
I september började jag leta hästar igen, och mailade på några stycken. Fick dock oftast inga svar, och september gick utan någon häst. Jag var dock mycket i stallet och hjälpte till.

  • OKTOBER
I början av oktober fick jag ett mail från en tjej om en häst jag hade mailat på. Kom ej ihåg vad detta var för någon häst, men jag fick se bilder, videos och det bestämdes att jag skulle komma och provrida. Jag förväntade mig ingenting faktiskt. Provridningen gick jättebra och det bestämdes att hästen skulle komma hem till mig i början på november!

  • NOVEMBER
Det var den 6 november Mårten kom till mig! Och efter det började jag åter igen rida varje dag och jag red med en hel del på lektionerna då jag gick i skolan ganska sent. November flög iväg.

  • DECEMBER
I december fortsatte jag rida som innan. Det gick bättre och bättre på träningarna och Mårten började bli riktigt fin i kroppen efter ca 1-2 månaders vila! Fick även jullov vilket gjorde det lättare att rida och sen blev det ju julafton och Mårten fick vila i två dagar. Mårten fick en ny hagkompis och sen tog året slut!
PUBLICERAT 2011-01-02 | 22:04:18 | KATEGORI Allmänt | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tänkte att jag gör en årsöverblick över mitt år 2010! Jag har faktiskt aldrig gjort det, så det blir nog rätt svårt...

  • JANUARI
När året började hade jag icke någon häst, men det var någon gång under januari månad som jag började leta efter en foderhäst! Hittade en häst från trakten som verkligen inte var stor. Bara 152cm hög, och det var meningen att det skulle bli en provridning. Det blev det dock aldrig.

  • FEBRUARI
I februari fortsatte letandet, utan några hittade hästar. Jag åkte iväg med några vänner till Göteborg Horse Show och hade det jäkligt roligt! Annars hände inget i hästväg. Jag var väldigt mycket i stallet och hjälpte till på lektioner på kvällarna!

  • MARS
Några dagar in i mars fick jag ett mail från en hästägare som trodde hon hade hästen för mig. Efter mycket mailande blev det en provridning och jag tyckte bra om den hästen.

  • APRIL
Under April månad var jag åter igen och provred hästen men tittade även lite på hästar över nätet. Hittade ingenting som verkade passa mig.

  • MAJ
I maj provred jag de sista gångerna och det bestämdes att jag skulle ta hem hästen på prov över sommaren. Vi skrev kontrakt och jag gjorde i ordning i stallet här hemma för att hästen skulle komma.

  • JUNI
Det var i juni som vi tog hem hästen till mitt stall! Började rida dagligen efter det. Slutade även ettan.

  • JULI
Någon gång under juli började jag känna att den här hästen inte var något för mig då hon var fruktansvärt svårriden och inte alls passade min ridstil. Men tänkte i alla fall ha kvar hästen till kontraktet gick ut. I slutet av månaden var jag med på ett ridläger och den helgen gick hästen jättebra. Fick nytt hopp igen!

  • AUGUSTI
Insåg att denna häst inte var något för mig. Lämnade tillbaka henne i slutet av augusti och kände mig fruktansvärt lättad. I augusti fyllde jag även 17 och jag firades här hemma. Skolan började igen, även ridskolan uppe på klubben.

  • SEPTEMBER
I september började jag leta hästar igen, och mailade på några stycken. Fick dock oftast inga svar, och september gick utan någon häst. Jag var dock mycket i stallet och hjälpte till.

  • OKTOBER
I början av oktober fick jag ett mail från en tjej om en häst jag hade mailat på. Kom ej ihåg vad detta var för någon häst, men jag fick se bilder, videos och det bestämdes att jag skulle komma och provrida. Jag förväntade mig ingenting faktiskt. Provridningen gick jättebra och det bestämdes att hästen skulle komma hem till mig i början på november!

  • NOVEMBER
Det var den 6 november Mårten kom till mig! Och efter det började jag åter igen rida varje dag och jag red med en hel del på lektionerna då jag gick i skolan ganska sent. November flög iväg.

  • DECEMBER
I december fortsatte jag rida som innan. Det gick bättre och bättre på träningarna och Mårten började bli riktigt fin i kroppen efter ca 1-2 månaders vila! Fick även jullov vilket gjorde det lättare att rida och sen blev det ju julafton och Mårten fick vila i två dagar. Mårten fick en ny hagkompis och sen tog året slut!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: fridan

kul med en återblick, då har du inte haft mårten så länge?



visst är de kul att läsa bloggar som man känner till den som skrivit med :)

2011-01-03 @ 16:35:56
URL: http://kaloescha.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0