Dagens ridpass.

Det fick bli banan innan idag. Skrittade ut en ganska bra bit innan det dock, i sällskap av min pojkvän. Mårten skötte sig jättefint och var härlig att skritta på under uteritten, men när vi kom ner på banan märktes det att han var lite stel. Fick böja till honom rätt rejält i sidorna, och under ganska lång tid innan han släppte igenom. Speciellt högersidan som är hans svåra sida. 
 
Jobbade mycket på volter idag. Försökte tänka på ytterbogen och få med den samtidigt som han ska vara ställd i sidan. Jobbigt var det men han kom igenom! Han var fin i slutet och travade av i låg form avslappnat.
  
Bild från annan dag.
 
Och sadeln, guud vad jag älskar sadeln. Jag har aldrig brytt mig om hur sadlarna känns innan. Jag har liksom inte tänkt på det. Men den sadeln jag provar nu är så skön! Jag vet dock inte säkert om den ligger helt hundra för jag tyckte att den klämde lite mer när jag hade ridit klart. Behöver experthjälp! Imorgon ska jag lägga dit den, men lite längre fram än vad jag la den idag för jag tror att jag kanske lägger den lite för långt bak. Jag ska samt rida med min gelpad så att den inte glider något på schabraket som sadlarna lätt annars gör. Åh vad jag hoppas att den här sadeln ligger bra.
PUBLICERAT 2013-03-06 | 21:34:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det fick bli banan innan idag. Skrittade ut en ganska bra bit innan det dock, i sällskap av min pojkvän. Mårten skötte sig jättefint och var härlig att skritta på under uteritten, men när vi kom ner på banan märktes det att han var lite stel. Fick böja till honom rätt rejält i sidorna, och under ganska lång tid innan han släppte igenom. Speciellt högersidan som är hans svåra sida. 
 
Jobbade mycket på volter idag. Försökte tänka på ytterbogen och få med den samtidigt som han ska vara ställd i sidan. Jobbigt var det men han kom igenom! Han var fin i slutet och travade av i låg form avslappnat.
  
Bild från annan dag.
 
Och sadeln, guud vad jag älskar sadeln. Jag har aldrig brytt mig om hur sadlarna känns innan. Jag har liksom inte tänkt på det. Men den sadeln jag provar nu är så skön! Jag vet dock inte säkert om den ligger helt hundra för jag tyckte att den klämde lite mer när jag hade ridit klart. Behöver experthjälp! Imorgon ska jag lägga dit den, men lite längre fram än vad jag la den idag för jag tror att jag kanske lägger den lite för långt bak. Jag ska samt rida med min gelpad så att den inte glider något på schabraket som sadlarna lätt annars gör. Åh vad jag hoppas att den här sadeln ligger bra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0