Dagens ridpass.

Idag red jag på banan precis som planerat (även om jag funderade på att rida ut istället ett tag). Vi övade även på det jag hade tänkt öva på och Mårten kändes väldigt fin i sidorna efter lite jobb. Han var väldigt lyhörd och var väldigt lugn i traven. I början var han lite spänd till och från då hästarna var ute i hagarna och sprang omkring som galningar. Försökte få honom avslappnad igen och det gick rätt fort faktiskt. 
 
Vi gjorde slutan på volt vilket fungerade bra med spöet. Flyttade honom även bara genom att flytta ut bakdelen och samtidigt böja halsen lite lätt inåt och det gjorde honom väldigt mjuk i sidorna. I slutet märktes det att arbetet gjorde honom trött för då började han försöka trycka ut bogen och hänga sig litet i handen. Skrittade och travade bara idag trots att ridbanan ändå inte var okej för mer. 
 
Imorgon får jag se om jag fortsätter arbetet eller om jag rider ut. Är vädret lika underbart som det var idag kanske det blir en lite längre uteritt istället med både trav och galopp. Det lutar nog mest åt det hållet just nu. 
 
PUBLICERAT 2013-03-12 | 18:04:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag red jag på banan precis som planerat (även om jag funderade på att rida ut istället ett tag). Vi övade även på det jag hade tänkt öva på och Mårten kändes väldigt fin i sidorna efter lite jobb. Han var väldigt lyhörd och var väldigt lugn i traven. I början var han lite spänd till och från då hästarna var ute i hagarna och sprang omkring som galningar. Försökte få honom avslappnad igen och det gick rätt fort faktiskt. 
 
Vi gjorde slutan på volt vilket fungerade bra med spöet. Flyttade honom även bara genom att flytta ut bakdelen och samtidigt böja halsen lite lätt inåt och det gjorde honom väldigt mjuk i sidorna. I slutet märktes det att arbetet gjorde honom trött för då började han försöka trycka ut bogen och hänga sig litet i handen. Skrittade och travade bara idag trots att ridbanan ändå inte var okej för mer. 
 
Imorgon får jag se om jag fortsätter arbetet eller om jag rider ut. Är vädret lika underbart som det var idag kanske det blir en lite längre uteritt istället med både trav och galopp. Det lutar nog mest åt det hållet just nu. 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0