Vad jag har hittat på de senaste dagarna.

Ja man kan ju undra vad jag har hittat på när jag inte har bloggat, och jag har väl kanske inte gjort så mycket heller, haha. Eftersom att det är fortsatt fruset här runt omkring Växjö, och vår ridbana är väldigt hård trots snön som har kommit (vi skulle nog behöva mer för att kunna använda den) resulterar det i väldigt mycket skritt, skritt och åter skritt.
 
De senaste dagarna har alltså jag och Mårten skrittat ut med Hannah och Frost som sällskap. Vilket är väldigt trevligt i och för sig, men man saknar ju att verkligen träna också. Jag ska dock inte glömma bort att jag faktiskt galopperade och travade Mårten i en hage här om dagen. Det var dock inte optimalt då det inte är tillräckligt med snö ännu (halt) och hagen inte är riktigt platt.
 
Idag efter att vi hade skrittat en långtur med Hannah och Frost så travade jag några minuter i båda varv på stallplanen. Det var inte heller optimalt men Mårten behöver verkligen stimuleras och det var liksom det valet jag hade. Ska maila en klubb och se om det inte finns möjlighet att rida i deras ridhus någon dag snart. Hoppas på det i alla fall.
 
Mårren.
 
Hannahs (och Mårtens sommarhagkompis) Frost.
PUBLICERAT 2013-01-19 | 12:05:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja man kan ju undra vad jag har hittat på när jag inte har bloggat, och jag har väl kanske inte gjort så mycket heller, haha. Eftersom att det är fortsatt fruset här runt omkring Växjö, och vår ridbana är väldigt hård trots snön som har kommit (vi skulle nog behöva mer för att kunna använda den) resulterar det i väldigt mycket skritt, skritt och åter skritt.
 
De senaste dagarna har alltså jag och Mårten skrittat ut med Hannah och Frost som sällskap. Vilket är väldigt trevligt i och för sig, men man saknar ju att verkligen träna också. Jag ska dock inte glömma bort att jag faktiskt galopperade och travade Mårten i en hage här om dagen. Det var dock inte optimalt då det inte är tillräckligt med snö ännu (halt) och hagen inte är riktigt platt.
 
Idag efter att vi hade skrittat en långtur med Hannah och Frost så travade jag några minuter i båda varv på stallplanen. Det var inte heller optimalt men Mårten behöver verkligen stimuleras och det var liksom det valet jag hade. Ska maila en klubb och se om det inte finns möjlighet att rida i deras ridhus någon dag snart. Hoppas på det i alla fall.
 
Mårren.
 
Hannahs (och Mårtens sommarhagkompis) Frost.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0