Vad är en bra blogg för mig?

Ja, vad är en bra blogg? Vad får oss att stanna kvar på en blogg och läsa inlägg efter inlägg dag efter dag? Något som jag (och säkert många med mig) tycker är riktigt viktigt är en snygg design. Det är inte många gånger som jag har läst en blogg som har en tråkig och rent ut sagt ful design. Det är självfallet en smakfråga, men jag tycker att man brukar se vilka bloggar som bryr sig om utseendet och vilka som inte gör det.
 
Det som är lite tråkigt med just den biten är att många personer som säkertligen skriver superbra och väl läsvärda inlägg förlorar många läsare bara för att de inte har kunskapen om hur man kodar. Dock kan jag inte tycka att det är en bra ursäkt länge, eftersom www.designadinblogg.se finns och guidar dig precis hur du ska göra. 
 
En annan sak som är väldigt viktig för mig är läsvärda inlägg. Jag vill ha inlägg som är intressanta och välskrivna och inte bara ihophaffsade. Jag vill dessutom inte läsa milslånga inlägg varje dag, utan kunna bläddra igenom bloggen dagar som jag inte har tid eller lust att läsa mycket, och ändå ha något kortare att läsa.
 
Jag vill kunna gå in på en blogg och inse att jag har massa inlägg att läsa. Jag vill ha en bra uppdatering och inte ett inlägg då och då. Oftast tycker jag att det är förståeligt varför många slutar blogga när de får upp läsarantalet, då jag tror att många faller för trycket att alltid ha just läsvärda och intressanta inlägg - varje dag. De som tjänar pengar på bloggen har ju en annan anledning att blogga än just för att tillfredsställa alla andra, och klarar troligen av pressen bättre pga det. 
 
Man kräver mycket som bloggläsare men inser inte hur mycket jobb det blir för alla bloggare. Jag själv har aldrig tänkt på det innan, förrän nu när jag har en egen blogg. Dock är jag fortfarande lika kräsen när det gäller andra bloggar, trots att jag vet hur mycket arbete och tid det kräver.
 
En av mina stora favoritbloggar, warnmarks.se
PUBLICERAT 2013-01-04 | 11:07:00 | KATEGORI I Fridas huvud | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, vad är en bra blogg? Vad får oss att stanna kvar på en blogg och läsa inlägg efter inlägg dag efter dag? Något som jag (och säkert många med mig) tycker är riktigt viktigt är en snygg design. Det är inte många gånger som jag har läst en blogg som har en tråkig och rent ut sagt ful design. Det är självfallet en smakfråga, men jag tycker att man brukar se vilka bloggar som bryr sig om utseendet och vilka som inte gör det.
 
Det som är lite tråkigt med just den biten är att många personer som säkertligen skriver superbra och väl läsvärda inlägg förlorar många läsare bara för att de inte har kunskapen om hur man kodar. Dock kan jag inte tycka att det är en bra ursäkt länge, eftersom www.designadinblogg.se finns och guidar dig precis hur du ska göra. 
 
En annan sak som är väldigt viktig för mig är läsvärda inlägg. Jag vill ha inlägg som är intressanta och välskrivna och inte bara ihophaffsade. Jag vill dessutom inte läsa milslånga inlägg varje dag, utan kunna bläddra igenom bloggen dagar som jag inte har tid eller lust att läsa mycket, och ändå ha något kortare att läsa.
 
Jag vill kunna gå in på en blogg och inse att jag har massa inlägg att läsa. Jag vill ha en bra uppdatering och inte ett inlägg då och då. Oftast tycker jag att det är förståeligt varför många slutar blogga när de får upp läsarantalet, då jag tror att många faller för trycket att alltid ha just läsvärda och intressanta inlägg - varje dag. De som tjänar pengar på bloggen har ju en annan anledning att blogga än just för att tillfredsställa alla andra, och klarar troligen av pressen bättre pga det. 
 
Man kräver mycket som bloggläsare men inser inte hur mycket jobb det blir för alla bloggare. Jag själv har aldrig tänkt på det innan, förrän nu när jag har en egen blogg. Dock är jag fortfarande lika kräsen när det gäller andra bloggar, trots att jag vet hur mycket arbete och tid det kräver.
 
En av mina stora favoritbloggar, warnmarks.se
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Anna Carlsson

Ja, Karin Warnmark är så duktig! Så himla roligt att man ofta får svar på kommentarer också!
Måste säga att du har väldigt söt kommentars funktion " Vad har du på hjärtat?". Bra inlägg med!

Svar: Ja hon är fruktansvärt trevlig! Köpt ett schabrak av henne och allting gick väldigt enkelt och lätt med allt trots att hennes mail krånglade :)
Tack så mycket! Verkligen roligt att läsa! :)))
Frida Holgersson

2013-01-05 @ 18:31:18
URL: http://amithril.blogg.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0