Serietidningar och barndomsminnen.

 
Kommer ni ihåg när man var yngre och alltid satte sig i klubbis på ridklubben och läste hästtidningar? Min Häst och Wendy hade vi mest utav på min klubb. Vi brukade sitta och skratta åt bilderna i Wendy, då de alltid var så konstigt målade. Jag prenumererade på Min Häst och tyckte det var skoj att läsa de gamla Min Hästtidningarna. Från årtal innan jag ens vart född själv. 
 
Och inte vore det något speciellt med det nu när man tänker tillbaka, bara det att jag fortfarande prenumererar på Min Häst. Det är lite töntigt sådär, och jag har funderat på att säga upp den flera gånger. Men det är något som skär i hjärtat på mig varje gång jag tänker på det. Jag kan inte säga upp min barndomspremunation ännu. Så jag njuter av den varje gång den hamnar i brevlådan! Jag älskar att krypa upp i sängen och sitta och läsa igenom alla serier.
 
 
Min pappa älskar Min Häst. Han brukar hinna läsa den innan mig när den kommer. Vi har under åren fastnat speciellt för Freddie på Firefoot farm (säkert många andra gjort också) och det är enligt oss deras bästa serie någonsin. Vi blir helt exalterade när vi ser att Freddie är med i tidningen och brukar prata om vad som kan hända osv. Det är rätt roligt och också en av anledningarna till varför jag väljer att fortsätta prenumerera, trots att det är lite töntigt ;)
 


PUBLICERAT 2013-01-09 | 10:27:00 | KATEGORI I Fridas huvud | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Kommer ni ihåg när man var yngre och alltid satte sig i klubbis på ridklubben och läste hästtidningar? Min Häst och Wendy hade vi mest utav på min klubb. Vi brukade sitta och skratta åt bilderna i Wendy, då de alltid var så konstigt målade. Jag prenumererade på Min Häst och tyckte det var skoj att läsa de gamla Min Hästtidningarna. Från årtal innan jag ens vart född själv. 
 
Och inte vore det något speciellt med det nu när man tänker tillbaka, bara det att jag fortfarande prenumererar på Min Häst. Det är lite töntigt sådär, och jag har funderat på att säga upp den flera gånger. Men det är något som skär i hjärtat på mig varje gång jag tänker på det. Jag kan inte säga upp min barndomspremunation ännu. Så jag njuter av den varje gång den hamnar i brevlådan! Jag älskar att krypa upp i sängen och sitta och läsa igenom alla serier.
 
 
Min pappa älskar Min Häst. Han brukar hinna läsa den innan mig när den kommer. Vi har under åren fastnat speciellt för Freddie på Firefoot farm (säkert många andra gjort också) och det är enligt oss deras bästa serie någonsin. Vi blir helt exalterade när vi ser att Freddie är med i tidningen och brukar prata om vad som kan hända osv. Det är rätt roligt och också en av anledningarna till varför jag väljer att fortsätta prenumerera, trots att det är lite töntigt ;)
 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0