Dagens ridpass.

Idag kändes Mårten superfin från början till slut. Han var väldigt strudsig när jag skrittade fram (skrittade en liten runda runt byn som framskrittning) men när jag kom ner till banan var han direkt lyhörd och fin. Han har hållt sig mjuk och fin i munnen ett bra tag nu och jag försöker vara noggrann med att hela tiden ge honom eftergift och vara mjuk i handen. 
 
Skrittade länge, som vanligt och värmde upp genom att göra mycket skänkelvikningar utmed spåret i båda varven. Det var lite trixigt i början men sedan skötte han sig jättefint när han mjukat upp bogarna lite. Gjorde lite bakdelsvändningar och halter också.
 
Travade bara lite idag, då ridbanan inte är helt mjuk ännu och jag är så nojig med hans ben och trava på hårt underlag. Han kändes i varje fall jättefin i traven och gjorde helt ok övergångar från trav till skritt, så jag är jättenöjd med honom. Han känns verkligen fräsch nu! 
 
Masserade honom efteråt och stretchade frambenen och halsen. Han njöt verkligen. Fina hästen!
 
 
Mårren övervakar mockningen...
PUBLICERAT 2013-01-08 | 19:16:00 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag kändes Mårten superfin från början till slut. Han var väldigt strudsig när jag skrittade fram (skrittade en liten runda runt byn som framskrittning) men när jag kom ner till banan var han direkt lyhörd och fin. Han har hållt sig mjuk och fin i munnen ett bra tag nu och jag försöker vara noggrann med att hela tiden ge honom eftergift och vara mjuk i handen. 
 
Skrittade länge, som vanligt och värmde upp genom att göra mycket skänkelvikningar utmed spåret i båda varven. Det var lite trixigt i början men sedan skötte han sig jättefint när han mjukat upp bogarna lite. Gjorde lite bakdelsvändningar och halter också.
 
Travade bara lite idag, då ridbanan inte är helt mjuk ännu och jag är så nojig med hans ben och trava på hårt underlag. Han kändes i varje fall jättefin i traven och gjorde helt ok övergångar från trav till skritt, så jag är jättenöjd med honom. Han känns verkligen fräsch nu! 
 
Masserade honom efteråt och stretchade frambenen och halsen. Han njöt verkligen. Fina hästen!
 
 
Mårren övervakar mockningen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Sara

sv: det är lite drygt nio månader sedan jag satt på honom första gången efter att han stått. Men då skrittade vi bara lite granna såklart. Så igång vet jag inte hur länge man ska säga att han varit riktigt, det beror på vad som menas med igång ;)

Svar: Kom och tänka på det nu när du la upp bilden på er från förra året. Tänkte att du inte kunde ha ridit honom så länge när den bilden togs.

Menade mer from när du satt upp, men det är ju inte så lätt för dig att veta när jag formulerar mig så galet kasst! :)
Frida Holgersson

2013-01-08 @ 23:02:05
URL: http://carlssonpataket.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0