Årsresumé 2012.

Nu är jag kanske lite sent ute men jag tänkte att jag skulle försöka skriva ihop en årsresumé gällande mig och Mårten! Har ju bloggen lite som hjälp, så det ska nog gå bra tror jag. 
 
 Vid den här tiden praktiserade jag fortfarande på min hemmaklubb. Mårten hade precis börjat ridas igång efter en vintervila och jag började även rida med bett vid den här tiden igen. Hade ridit på hackamore ett år nästan, men började rida med bett för att kunna tävla dressyr. Roffe vann även sitt jerringpris (som jag röstade den kvällen alltså).
 
I februari hade jag min sista praktikmånad och gick därmed tillbaka till skolan för att plugga de sista månaderna. Jag gjorde min första privatträning på många år och var även och tittade på stallen som jag skulle flytta till. Var i Göteborg på GHS och hade det fabulous! 
 
 
 
Det var i mars som jag och Mårten flyttade till Hågeryd. Vi packade bilden full och körde Mårten till hans nya tillfälliga hem tills att stallet vi sedan skulle flytta i blev klart. 
 
 
 
 
I april gjorde vi inte något speciellt direkt. Jag hade mycket i skolan och red mycket. Red ut mest pga Mårten och jag hade en liten svacka ridmässigt. Red mycket på Runossons ridbana istället för den som fanns i stallet där jag stod. Mårten skoddes också för första gången i Hågeryd!
 
I maj flyttade vi in på HågeHill! Det är stallet vi bor i nu. Mårten som inte hade trivts så bra i det andra stallet och varit väldigt anorlunda från vad han brukade vara gick tillbaka till att vara gamla goa Mårren. Vi skaffade nya vänner i och med stallbytena! Jag och Alice red även och badade för första gången med hästarna, vilket de uppskattade!
 
 
 
I juni kollade jag upp Mårren hos en kiropraktor varpå det visade sig att han hade en låsning vilket hade orsakat problemen i ridningen. När den försvann kunde jag rida igenom honom på ett annat sätt. Jag tog även studenten i juni och åkte iväg på Metaltown. När jag kom tillbaka hade ridbanan runnit iväg (bokstavligt talat) så dressyrandet hamnade på efterkälken lite. Satte även Mårten på en liten vila på tre veckor.
 
Jag följde i juli OS på TV hemma i Växjö och började själv träna för en ny tränare som visade sig hjälpa mig och Mårten brutalt mycket. Vi kom framåt jättemycket på bara några veckor. Vi tog även lite nya bilder i juli, på mig och Mårten. Vi målade även om i stallet.
 
 
 
I augusti fortsatte vi träna för Sussi och vi gjorde stora framsteg hela tiden. Jag fyllde år och fick min JW-hjälm! Anmälde mig till vår första lokala dressyrtävling och åkte iväg på träningsläger på min gamla hemmaklubb i Alvesta där jag hade Mårren innan jag flyttade till Hågeryd.
 
 
 
I september var vi med på vår första lokala dressyrtävling. Vi fick helt ok procent men känslan var inte så rolig. Var väldigt nöjd med att Mårten ändå hade slappnat av under framridningen och varit jättefin där. Det kom även ett gäng duktiga människor och provade ut våra egna sadlar på hästarna, för att se hur de låg. Min dressyrsadel visade sig inte alls ligga bra då den behövde stoppas om, så det var vad vi gjorde då - skickade in den på omstoppning. 
 
 
 
 
I oktober fortsatte vi tränandet. Efter tävlingen gick det dock bara nerför med ridningen. Tycker inte att något fungerade och det blev kämpigt. Vi dalade ganska rejält. Jag gick även runt och funderade på när jag skulle klippa Mårten och mina ridstövlar gick även sönder. Pausade bloggen några dagar under oktober, och bestämde mig för att ta det lugnt i ridningen med bara skritt.
 
 
 I november firade jag och Mårten 2 år tillsammans och Mårren fyllde även 13 år. Vi fortsatte att jobba med ridningen under hela november. Jag klippte Mårten första gången för denna vintern också. 
 
I december kom den första snön här hos oss, och vi skodde hästarna i stallet och Mårten fick snösulor på sig. Jag och min pojkvän var och tittade på luciashow på min barndomsklubb och jag och Hannah red vilse. Jag gjorde upp min önskelista inför julen. Jag och Mårten började också äntligen hitta tillbaka till vart vi var i somras.
 
 
PUBLICERAT 2013-01-01 | 17:25:00 | KATEGORI Vardagen | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu är jag kanske lite sent ute men jag tänkte att jag skulle försöka skriva ihop en årsresumé gällande mig och Mårten! Har ju bloggen lite som hjälp, så det ska nog gå bra tror jag. 
 
 Vid den här tiden praktiserade jag fortfarande på min hemmaklubb. Mårten hade precis börjat ridas igång efter en vintervila och jag började även rida med bett vid den här tiden igen. Hade ridit på hackamore ett år nästan, men började rida med bett för att kunna tävla dressyr. Roffe vann även sitt jerringpris (som jag röstade den kvällen alltså).
 
I februari hade jag min sista praktikmånad och gick därmed tillbaka till skolan för att plugga de sista månaderna. Jag gjorde min första privatträning på många år och var även och tittade på stallen som jag skulle flytta till. Var i Göteborg på GHS och hade det fabulous! 
 
 
 
Det var i mars som jag och Mårten flyttade till Hågeryd. Vi packade bilden full och körde Mårten till hans nya tillfälliga hem tills att stallet vi sedan skulle flytta i blev klart. 
 
 
 
 
I april gjorde vi inte något speciellt direkt. Jag hade mycket i skolan och red mycket. Red ut mest pga Mårten och jag hade en liten svacka ridmässigt. Red mycket på Runossons ridbana istället för den som fanns i stallet där jag stod. Mårten skoddes också för första gången i Hågeryd!
 
I maj flyttade vi in på HågeHill! Det är stallet vi bor i nu. Mårten som inte hade trivts så bra i det andra stallet och varit väldigt anorlunda från vad han brukade vara gick tillbaka till att vara gamla goa Mårren. Vi skaffade nya vänner i och med stallbytena! Jag och Alice red även och badade för första gången med hästarna, vilket de uppskattade!
 
 
 
I juni kollade jag upp Mårren hos en kiropraktor varpå det visade sig att han hade en låsning vilket hade orsakat problemen i ridningen. När den försvann kunde jag rida igenom honom på ett annat sätt. Jag tog även studenten i juni och åkte iväg på Metaltown. När jag kom tillbaka hade ridbanan runnit iväg (bokstavligt talat) så dressyrandet hamnade på efterkälken lite. Satte även Mårten på en liten vila på tre veckor.
 
Jag följde i juli OS på TV hemma i Växjö och började själv träna för en ny tränare som visade sig hjälpa mig och Mårten brutalt mycket. Vi kom framåt jättemycket på bara några veckor. Vi tog även lite nya bilder i juli, på mig och Mårten. Vi målade även om i stallet.
 
 
 
I augusti fortsatte vi träna för Sussi och vi gjorde stora framsteg hela tiden. Jag fyllde år och fick min JW-hjälm! Anmälde mig till vår första lokala dressyrtävling och åkte iväg på träningsläger på min gamla hemmaklubb i Alvesta där jag hade Mårren innan jag flyttade till Hågeryd.
 
 
 
I september var vi med på vår första lokala dressyrtävling. Vi fick helt ok procent men känslan var inte så rolig. Var väldigt nöjd med att Mårten ändå hade slappnat av under framridningen och varit jättefin där. Det kom även ett gäng duktiga människor och provade ut våra egna sadlar på hästarna, för att se hur de låg. Min dressyrsadel visade sig inte alls ligga bra då den behövde stoppas om, så det var vad vi gjorde då - skickade in den på omstoppning. 
 
 
 
 
I oktober fortsatte vi tränandet. Efter tävlingen gick det dock bara nerför med ridningen. Tycker inte att något fungerade och det blev kämpigt. Vi dalade ganska rejält. Jag gick även runt och funderade på när jag skulle klippa Mårten och mina ridstövlar gick även sönder. Pausade bloggen några dagar under oktober, och bestämde mig för att ta det lugnt i ridningen med bara skritt.
 
 
 I november firade jag och Mårten 2 år tillsammans och Mårren fyllde även 13 år. Vi fortsatte att jobba med ridningen under hela november. Jag klippte Mårten första gången för denna vintern också. 
 
I december kom den första snön här hos oss, och vi skodde hästarna i stallet och Mårten fick snösulor på sig. Jag och min pojkvän var och tittade på luciashow på min barndomsklubb och jag och Hannah red vilse. Jag gjorde upp min önskelista inför julen. Jag och Mårten började också äntligen hitta tillbaka till vart vi var i somras.
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Julia

Kul att läsa en sammanfattning!

Svar: Roligt att det uppskattas!
Frida Holgersson

2013-01-02 @ 14:24:23
URL: http://ohjuliet.blogg.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0