Vårens första dag, och jag vill vara med.

 
Idag längtar jag verkligen efter vår. Fåglarna sjunger utanför fönstret men solen lyser med sin frånvaro. Istället är det gråmulet och snöflingor som faller - igen. Jag brukar inte vara den som är den och klagar på vädret, men just nu känns våren väldigt långt borta, och jag längtar efter den.
 
Våren är min absoluta favoritårstid. Med lite fruset i marken i början av dagen, knoppar som växer fram på träden, hästarnas vårkänslor och den tidiga vårsolen som värmer lite smått. Allting vaknar till liv igen efter vintern och de ljusgröna färgerna på träden är ju helt fantastiska. Allting blir ju dessutom ljusare och ljusare och bara bättre och bättre. Den där riktiga vårdagen när det är första gången som man tar av sig jackan, lutar sig mot en husvägg i lä och solar, ja det är få dagar resten av året som slår den. Första gången man kan galoppera på en mjuk grusväg efter att kärlen släppt är inte heller helt fel...
 
Mårten, mars 2012.
PUBLICERAT 2013-02-20 | 11:11:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Idag längtar jag verkligen efter vår. Fåglarna sjunger utanför fönstret men solen lyser med sin frånvaro. Istället är det gråmulet och snöflingor som faller - igen. Jag brukar inte vara den som är den och klagar på vädret, men just nu känns våren väldigt långt borta, och jag längtar efter den.
 
Våren är min absoluta favoritårstid. Med lite fruset i marken i början av dagen, knoppar som växer fram på träden, hästarnas vårkänslor och den tidiga vårsolen som värmer lite smått. Allting vaknar till liv igen efter vintern och de ljusgröna färgerna på träden är ju helt fantastiska. Allting blir ju dessutom ljusare och ljusare och bara bättre och bättre. Den där riktiga vårdagen när det är första gången som man tar av sig jackan, lutar sig mot en husvägg i lä och solar, ja det är få dagar resten av året som slår den. Första gången man kan galoppera på en mjuk grusväg efter att kärlen släppt är inte heller helt fel...
 
Mårten, mars 2012.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0